zondag 17 juni 2012

Knight in shinning armor


Een hele tijd geleden kreeg ik van Hermine een super leuke naaldvilt sleutelhanger cadeau. Ik nam me toen voor, dat ga ik ook nog eens doen, jammer genoeg kwam het er maar niet van. Maar in mijn koffer vol knutselspul zat dus al het materiaal om het te proberen. Nu ben ik dus een natvilter, en naaldvilt klonk mij altijd oneerbiedig in de oren. “das toch geen echt vilten??” Noooouuuuuu..... ik ben om, in het begin dacht ik, das nog niet zo eenvoudig, maar eenmaal aan de gang.... niet meer te stoppen. Omdat ik het nog niet aandurfde om een bolletje met droogvilten te maken, heb ik de bol vooraf met natvilten gemaakt.  En zo maakte ik een hele serie leuke figuurtjes sleutel/tashangers. 
 Zoals deze Ridder in harnas. 


Kijk, zelfs met een scharnier zodat de helm dicht kan klappen ☺

Ik vind het zo grappig hoe de snoet er zo leuk uitsteekt. 

Ik kan me niet helpen, 55 jaar en ben flieft op mijn ridder ☺ 

A long time ago I received a very nice present from Hermine, a  needle felt keychain. I also wanted to try this sometime. But it never happened, but in my suitcase full of craft stuff I took all the material to try it on my holiday. Now I am a wet hand knitted Felter, and needle punched to me always sounded flippant in the ears. "That is not real felting?" Butttttttt ..... I love it, in the beginning I thought, not so simple at all, but once on the roll .... unstoppable. And so I made a whole series of nice figurines to make keys and bag chains. Like this knight in shining armor. I can't help myself, 55 years old and totally in love with my knight!! ☺ 
***
Vor langer Zeit erhielt ich eine sehr schöne Nadelfilz Schlüsselbund von  Hermine. Das wollte ich auch noch mahl probieren. Aber die Zeit schlich einfach davon und zur ein Versuch kam es nie. Aber in mein Koffer voller Handwerkszeug saß auch all das  gesamte Material um es zu versuchen. Jetzt bin ich Nass Filzer, und Nadel Filz, war für mich kein richtiges filzen, es klang mir immer leichtfertig in den Ohren . "Das war doch kein richtiges Filzen?" ..... Nuuuuuunnnnnn,  Ich bin um. Anfangs dachte ich, das ist noch nicht so einfach,  aber einmal im Gange .... nicht mehr aufzuhalten. Und so machte ich eine ganze Reihe von lustige  Figuren um Schlüssel  oder Taschen Hänger zu machen. So wie dieser hier, mein Ritter in glänzender Rüstung. Ich kann mir nicht helfen, 55 Jahr und bin total verknallt in mein Ritter. ☺ 

groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...