woensdag 16 februari 2011

Mijn hart is zwanger / my heart is pregnant

Afgelopen week heb ik samen met Hermine via de pc geknutselt. Zo leuk om te doen, samen ideeën uit gewisselt, laten zien wat we maakten en gewoon veel plezier gehad met vilten. Ik had al vaker kleine steentjes mee gevilt maar wilde nu net zoals Hermine een grote steen mee vilten of zelfs een hart in mijn hartjes creeëren. Leuk om dit te doen, ontdekken, hoe ga ik te werk hoe doe ik dit en wat als ik dat.... en zo werd mijn hartje zwanger...


Ik heb 3/4 van een tempex balletje met wol omwikkeld en dit gevilt. Doordat het vilt krimpt, bleef de helft van het balletje bedekt, precies de hoeveelheid die ik over wilde laten blijven. 


Toen heb ik het balletje op dezelfde wijze 'verstopt' zoals ik ook met de kleine steentjes doe en ben lekker gaan vilten. 


En toen vlg de methode van Hermine voorzichtig het bolletje open geknipt en deze stukken naar buiten gelegd, waardoor er een bloemblad overbleef. 


Het balletje eruit gehaald  precies in het midden van mijn hart zat het rondje voor mijn binnenhartje. 


Ik heb een kraal van cloisonne in de vorm van een hartje er in verwerkt en nog wat kraaltjes erop genaaid. Een hart in en hart.... voor een lieve jarige!!
****

Last week  Hermine and I craft trough the PC. So fun to do,  exchange ideas, show what we did by photo, and  just had fun with felt. I have often felted little  stones in my work, but this time I wanted to felt a bigger stone or other thing within my work, like the way Hermine hat showed me. So fun to do, to discover, how do I do this and how do I do that .... and so became my heart  pregnant...
I
 wrapped  a Styrofoam ball 3/4 with wool and felted it.  Because the felt shrinks, just half off my ball is covered with felt. Exact the amount I wanted to stay over.
Then
 I
 hide  the ball on the same way as I do with small stones, and the felting  started.
Then
 I tried the method
 from  Hermine and carefully cut open the ball, creating flower leaves.
And
 in the middle was my little ball. I removed the ball and there was the opening exactly in the middle off  my heart. Just like I wanted.
I
 have stitched a cloisonné beat in the shape of a heart inside. A heart in a heart ....for a sweet birthday girl!
****
Letzte Woche habe ich zusammen mit Hermine gebastelt.... durch den PC.  Viel Spaß gehabt und zusammen  Ideen aus gewechselt, und uns Fotos gezeigt,  was wir gerade machten und so weiter. So haben wir einen herrliche Nachmittag gefilzt. Ich habe schon oft kleine Steine in meine Werken mit gefilzt, aber ich wollte jetzt mal ein größere Stein mit Filzen, und danach nach eine Idee von Hermine weiter verarbeiten. Ich wollte ein Herz in ein Herz machen. Es machte richtig Spaß um dies aus zu probieren, zu entdecken, wie und was mache ich und .... so wurde mein Herz schwanger
Anfangs habe ich eine Styroporkugel 3/4 in Wolle gewickelt und gefilzt, weil der Filz schrumpft, bleibt ausendlich nur ein halber gefilzte Kugel übrig, genau was ich erreiche wollte.
Dann habe ich diesen Ball 'verschwinden' lassen und weiter gefilzt genau wie bei die kleine Steinen.
Wie das Filzen fertig war, habe ich nach der Methode von Hermine vorsichtig den "Bauch" aufgeschnitten, und die teilen wie Blumenblätter zur Seite gelegt, der Ball raus geholt und da war es, genau im innenteil war mein Platz für ein schöner Clousonne PerlenHerz.
Ein  Herz in ein  Herz  .... als Geschenk für ein Liebes Geburtstagkind!

Best wishes from Janine. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...