vrijdag 2 september 2011

Oud hollandse theedoos / old dutch teabox

Jullie hebben het vast al gemerkt, de vaart zit erin.... de doosvaart dan wel ☺
Deze keer heb ik een oud hollandse theedoos gemaakt, waarbij ik met oud hollandse stofmotieven gewerkt heb. 
En om het geheel niet te oudbollig te laten worden koos ik als afwerking voor een rood/wit/blauw randje. 
Ik vind dat dit het geheel een speels tintje geeft. 
Het lint aan de zijkant is om de deksel makkelijk omhoog te trekken. 
Zelfs mijn labeltje heb ik op dit thema aangepast, door een 'delfstblauwe' tulpkraal te gebruiken bij de afwerking. 
Een klein zilver theezakje maakt het af. 


You’ve properly already noticed it, I still making boxes and I’m on a roll. The box roll. ☺

This time a made an old Dutch tea box. I used fabrics with old Dutch motives. And because I didn’t want it to get to old fashioned, I used an red/white/bleu ribbon for the lid. I think it gives the box a playful touch. The ribbon on the side it so you can easy pull off the lid. Even my label I gave an old Dutch theme, I used an "delfts blue" bead. And a little silver teabag lets it fit all together well. 
****
Ihr habt es schon bemerkt, die Dynamik ist drin, Schachtel Dynamik. ☺
Dieses mahl habe ich eine Alt Holländische Tee Schachtel gemacht. Ich habe dafür Stoffen benützt mit alte Holländische motifen. Und weil ist es nicht zu alt modisch machen wollte, habe ich ein rot/weiss/blau Schleife benutzt um denn Deckel zu verschönere. Die Schleife an der Seite ist um der Deckel gut hoch zu heben. Ich habe sogar mein Label verfeinert mit eine Delfts Blaue Tulpe Perle. Noch ein Silberes Tee Säckchen dran und ich finde es passt alles gut zusammen. 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...