zondag 2 december 2012

Pincushion, tea or cappuccino?

Op pinterest kwam ik deze video tegen van Martha Stewart,  een speldenkussen gemaakt van truien. Nu heb ik niet zoveel truien waar ik in knippen kan ( lees= geen) en ik vond het idee wel leuk maar truien.... nee toch maar niet. Dus maakte ik mijn eigen variant, deels met vilt gekocht per mt en deels zelf gevilt materiaal, zoals het oortje, het bordje en lepeltje. 





Ik moet eerlijk zeggen dat ik al snel verslaafd werd aan het maken van dit soort speldenkussens. Begonnen met een kopje cappuccino met toefje slagroom, 




toen een cupcake 

en nu mijn eigen theekopje, kompleet met munt blaadje en citroenschijfje....



en de vlg varianten staan al klaar.....
Fancy a cup off tea or cappuccino?? Cupcake too??? ☺


On pinterest I came across this video from Martha Stewart. Make a pin cushion ​​from sweaters. Now I do not have much sweaters witch I could cut (read = none) and I liked the idea,  but made with sweaters .... no not my cup off tea. So I made my own version, partly made with felt bought on the roll, and wet  felted some items myself, such as the ear-cup, the plate and the spoon. I must admit that I was soon hooked, making this kind off pincushions. Started with a cup of cappuccino with frosting, then a cupcake and now my own teacup, complete with mint leaf and lemon slice .... there will be more. 
Fancy a cup off tea or cappuccino?? Cupcake too??? ☺

Auf Pinterest stieß ich auf dieses Video von Martha Stewart,  ein Nadelkissen aus Pullover gemacht. Nun habe  ich nicht viel Pullover wo ich drin schneiden kann (lese  = keiner) und obwohl ich die Idee mag, aber mit Pullover .... keine nicht mein Geschmack  Also machte ich meine eigene Version, teilweise mit Filz gekauft pro mt und der Rest selbst gefilzt, so  wie das Öhrchen  der Teller und Löffel.  Ich muss zugeben, dass ich schnell süchtig wurde macht riesig viel spass solche Nadelkissen machen. Angefangen habe ich mit mit eine Tasse Cappuccino mit Slagsahne, dann ein Cupcake und jetzt meine eigenen Teetasse, komplett mit Minze und Zitrone Scheibe .... da kommen bestimmt noch mehr...
Lust auf eine Tasse off Tee oder Cappuccino? Cupcake dazu?? 

groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...