donderdag 14 oktober 2010

Witte doos van vilt / White felted box

Hier is de 2de doos die bekleed is met vilt.
 

Deze keer heb ik voor beige wol gekozen. In de lap heb ik ook een stuk uit een oude jurk verwerkt, een soort kreukelstof waarop geborduurde bloemen met kraaltjes waren verwerkt. In deze foto zie je dat stuk nog goed zitten. 


Eenmaal op de doos valt dat stuk stof niet meer op. Voor mij erg leuk om te ontdekken dat je stukken stof en andere materiaal kunt mee vilten. Door de krimp van de vilt, krimpt de stof als het ware mee en krijg je een leuk kreukel effect. Ik heb gekozen voor een chineesboek ontwerp (oftewel sigarendoos zou mijn viltdocent zeggen ;p) de binnenkant is bekleed met oud linnen. 




Voor het bekleden van de doos heb ik deze keer alleen de deksel bewerkt, de onderkant moet immers mooi recht blijven staan en ik vond een bewerkte bovenkant meer dan genoeg. 




Omdat de bloem bijna geheel vervaagde heb ik deze met kraaltjes bestikt en boven op de bloem  een hele oude oorbel (die ik kapot heb gemaakt) er op gezet. 





This is my second box that I felted. I choose for natural colours. In this proces I put a piece fabric that was embroidered with a flower. Because off the shrinking of the felt, the fabrics shrinks too. This is a very nice technique. I like it a lot.   At the picture you can see that fabric piece good. Later when I made the box you can't see it anymore. Because the flower faded after shrinking I dekorated it with beadwork. I made an chines book box, ore like my teatcher would say, a sigarbox. ;p. At the top off the flower I put an vintage earring. 
                                                                       
                                                                     *******
Hier der 2te Schachtel aus Filz. Ich habe beige Farben genommen und habe ein Stuck Stoff in die Filz Arbeit mitgenommen. Auf dieser Stoff sitzt eine gestickte Blumen und Perlen.  Durch das die Filz Plate schrumpft, schrumpft der  Stoff mit und das gibt  ein super Ergebnis. Auf das Foto sieht man der Stoff noch sitzen, aber einmal in der Schachtel verarbeitet sieht man das nicht mehr.  Ich habe dieses mal nur den Deckel bearbeitet. Weil die Blume nach das schrumpfen nicht mehr gut sichtbar war habe ich sie mit perlen bestickt und oben auf die Blume noch  ich ein vintage  Ohrring genäht.  
                                                    
                                                        Best wishes, Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...