vrijdag 24 september 2010

Vilt doos / Felt box

Dit is dan mijn 1ste gevilte doos, dat wil zeggen, de eerste doos die met vilt bekleed is. En ik ben er erg blij mee. Zo leuk om te doen, hier wil ik nog vele van maken. Dit is vele malen uitdagender dan een ' gewone ' doos. Die blijf ik natuurlijk net zo goed maken. Maar dit is toch wel heel bijzonder. Ik moet toegeven lang niet zo snel klaar, zeer bewerkelijk, maar zoals gezegd, geweldig leuk om te doen!! Ik heb zelfs  glazen parels mee gevilt. Die worden dan later, bijna op het einde, open geknipt. Dat was even wennen want 2 zijn helaas helemaal los gekomen. Maar ja, alles moet je leren. Boven op de deksel heb ik een groene jaspis meegevilt. Toen alles klaar en gedroogd was heb ik de stof bewerkt met kralen, kleine mineralen, verschillende soorten zijde garens en zijdewol. En dit is het resultaat.  














This is my first felt box, the first felt-lined box. And I'm very happy with it. So fun to do. These one, I'll make maney more. This is for me so much more fun, more challenging than a normal box, wich I'll still will be making off course. But this one is very special. I must admit not very quik ready, and a lot off more work. But like I said, lots off fun making it.  I even felted with glass beads, witch later are cut open. Sadly 2 of them came totaly loss, yes I've to learn everything. At the lid I've felted a green jaspis and when everything was ready and dry I stitched with beads, Silk yarns and wool and minerals. And this is the result. 

Hier sieht ihr mein erster geflitzte Schachtel. Das will sagen der erste Schachtel der bekleidet ist mit Filz. Und ich kann jetzt schon sagen, da werden vielen folgen so viel spass macht das. Natürlich mache ich noch immer 'normale' schachteln, aber diese Sorte, das ist total klasse. Viel mehr Herausforderung für mich, viel aufwendiger, das stimmt, aber total super. Ich habe sogar  Glas Perlen mit gefilzt. Die dann später, fast am ende, aufgeschnitten werden. leider sind 2 dabei ganz frei gekommen.  Ja, alles muss gelernt sein. Oben auf dem Deckel habe ich ein grüner Jaspis mit gefilzt. Wie alles fertig und getrocknet war habe ich das Filz bearbeitet mit Perlen, Seide Garn, Seide Wolle und Mineralen. Und so sieht er jetzt aus. 

                                                             Greetings from Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...