donderdag 17 november 2011

Kaarten boek / card book

Een hele tijd geleden maakte ik dit boekje om mijn textiel kaarten,  die ik door de jaren heen mocht ontvangen van hele lieve bloggers vriendinnen,  in op te bergen. Ik had net mijn eerste boek leren binden en wilde een zelfde binding bij dit boek uitproberen. Maar helaas, het boek werd veel te dik en ik kwam met mijn veel te kleine naald niet door al die bladen heen. Dan maar een touwtjes binding, ook grappig.  ☺ 


De kaarten die ik gekregen heb, hebben niet alleen een geweldige voorkant maar ook de achterkant is vaak net zo mooi gemaakt. Beschreven met mooie, lieve teksten maar ook fraaie borduurwerkjes erop, vragen om ze niet zomaar op te bergen. 
Ik wil immers ook de achterkant kunnen zien. 

Daarom kocht ik bij de Hema foto insteekhoesen met een extra overstekende rand aan de zijkant. Ik heb deze bladen in stukken gesneden zodat ik een 'blad' per kaart overhield. De overstekende zijkant heb ik met karton verstevigd en opgedikt en dit weer weggewerkt met handgeschept papier. Zo kan ik  dikte van de kaarten opvangen. De kaft heb ik eerst beplakt met stukjes papier, gesso erover heen en toen gestempeld en beschilderd. Nu is het mijn klein schatboekje, want ik kijk nog vaak terug naar deze prachtige kunstwerkjes. 

Through the years I’ve got many textile cards from a lot of super nice blogger friends. So I wanted to make an book where I could keep them. And a while ago, I just hat made my first bookbinding, I made this little book. I didn’t hat the skills I have now, I didn’t succeed to get my small needle through al the papers. So I made an rope binding.  Looks fun I think.
I bought some binder sheets, where you can keep your photos in organised and cut them to smaller pieces. Because the back off the cards are often just as beautiful as the front, I wanted to see both sides clearly. At the side I made the binder thicker, because the cards are sometimes really thick. At the cover I glued lots of papers pieces, painted  gesso above and played with distress and paint. And know I have my own treasure book, so I can often look at these wonderful handmade cards.
*** 
In die letzte Jahren habe ich viele textil Karten bekommen von viele liebe blog Freundinnen. Ich wollte darum ein Buch machen wo ich diese Goldstücken in aufbewahren konnte. Aber weil die Rückseite oft genau so schön ist wie die Vorder, wollte ich ein Buck machen wobei beide sichtbar bleiben. Darum habe ich Plastik foto Hullen gekauft, und die geschnitten so das einzel stucken übrig blieben. Und da ein Buch raus gemacht. So kann ich beide Seiten deutlich sehen. Ich habe das Band erst beklebt mit kleine stucken Papier, gesso drauf geschmiert und dann mit Tinte 'gespielt'und gemahlt. Jetzt habe ich mein eigenes Schatz Buch und kann ich mir immer wieder die wunderschöne karten ansehen. 
Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...