zondag 27 januari 2013

Punchworkshop


Gisteren mocht ik mijn vervroegd verjaardags cadeau in ontvangst nemen, een lang gekoesterde wens nl een punchmachine. En omdat ik totaal geen ervaring met dit apparaat heb wilde ik ook graag een uitleg erbij hebben. En zo kwam ik terecht bij Marian Verdonk van Punchworkshops.nl. Ze verkoopt punchmachines en je krijgt er tegelijkertijd een dagworkshop bij. Helemaal goed dus.  Dit is mijn cadeau…. Leuk hé? 

Marian heeft o.a een grote ervaring op het gebied van textiele vormgeving en dat was voor mij zo verrassend want ik dacht alleen aan gebruik met wol…. Nou dat werd dus een echte eye-opener voor mij, want we werkten met allerlei soorten materialen. Van tule tot kant, met stof, fluweel, garens, lintjes en nog veel meer. Voor mij een verruiming voor mijn hobby. Hier enkele impressie foto's. 

En dit is wat ik o.a maakte. 
Wat super leuk was hoe ik de blaadjes voor de bloem maakte. We punchten organza achtige stoffen op een soort plastik, Soluvlies genaamd. Eerst punch je stofjes en zo erop en als je tevreden bent dan spoel je het onder warm water uit en het vlies lost op, waardoor alleen de stofjes en garens over blijven. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de garens en stofjes elkaar verbinden anders valt alles zo uit elkaar. 
Dit is wat er overbleef na het uitspoelen. De blaadjes voor mijn bloem!

Ik ben echt helemaal enthousiast, mede ook door de super workshop en de hartelijke begeleiding van Marian. Een vervolg workshop staat al in de planing. ☺Ik waarschuw maar vast….. ik ga vast zeker veel pronken met mijn nieuw speeltje!! 
****
Yesterday I got my early birthday gift. A long cherished wish, a punch machine. And because I have no experience with this machinery I wanted some explanation with it. And so I found Marian Verdonk,  Punchworkshops.nl.  She sells punch machines and at the same time you get a day workshop. Totally cool.  Marian has such a great experience in the field of textile design and it was so surprising to me because I thought I only could use it with wool .... Well that was a real eye-opener for me, because we worked with all kinds of materials, from tulle to lace, fabric, velvet, yarn, ribbons, and much more. We also worked with water-soluble fabric, very cool stuff.  For me an extension for my hobby. I'm really excited, also because of the super workshop and the cordial assistance of Marian. But I warn you already ..... I'm sure I’ll show of a lot with my new toy! 
****
Gestern bekam ich mein Geburtstagsgeschenk, ein wenig zu fruh, aber es war ein lang gehegter Wunsch von mir, nämlich eine Punchmaschine. Und weil ich keine Erfahrung mit diesem Gerät hab, wollte Ich gerne auch eine Erklärung da zu haben. Und so kam ich bei Marian Verdonk von Punchworkshops.nl.  Sie verkauft Punchmaschinen und bietet gleichzeitig einen Tages Workshop dazu. Total cool. Marian hat eine große Erfahrung im Bereich der Textil-Design und es war so überraschend für mich, weil ich nur an der Gebrauch mit Wolle dachte .... Nun, das wurdealso ein echter Eye-Opener für mich. Wir arbeiten mit allen Arten von Materialien so wie  Tüll, Stoff, Samt, Garn, Bänder, und vieles mehr. Für mich eine Tolle Erweiterung für mein Hobby. Ich bin wirklich enthousiast, auch wegen der Super Workshop, und die herzliche Unterstützung von Marian. Aber ich warne euch ..... Ich bin sicher, ich werde noch vieles zeichen hier von mein neues Spielzeug. 

Groetjes van Janine

36 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat ontzettend leuk zo'n inspirerend dagje uit, met zo'n onwijs mooi resultaat! Bij punchen denk ik ook alleen maar aan wolletjes, wauw, wat een diversiteit aan materialen kun je daarmee gebruiken, had ik ook helemaal niet verwacht hoor. Kan me goed voorstellen dat het voor jou ook een eye-opener was. En wat leuk dat je dan bij Marian terecht komt die het dan zo leuk doet, en je daar meteen zoveel leert.
Heel veel plezier daarvan, en natuurlijk lekker nagenieten!
Fijne zondag, lieve groetjes van Yvon

Dymphie zei

Geen idee wat ounchen is (behalve iets met een boksbal *lol*) maar dat ga jij natuurlijk goed laten zien de komende tijd. Het ziet er supergaaf uit. De workshop is een schot in de roos geweest en zo te zien heb jij ook nog een beetje les gegeven :)
Geniet er van en nog een fijne zondag!

Dymphie zei

ik bedoel natuurlijk punchen niet -ounchen-

Marianne Le Temps Jadis zei

De machine ziet voor mijn ongeoefende oog uit als een naaimachine. Leuk dat je er zo'n punchdag bij krijgt. Ben benieuwd wat er nu weer allemaal voor moois uit je handen komt.
groetjes,
Marianne.

Jolette zei

Schot in de roos, dat kado voor je verjaardag!
Wat heerlijk dat het nog meer aan je verwachtingen voldoet dan je al gedacht had!!!
Fijne zondag!

♥ Brigitte ♥ zei

Liebe Janine!

Das ist aber ein tolles Geburtstagsgeschenk! Ich bin schon gespannt, was du damit alles machen wirst. Dann weiß ich endlich was ich auch damit machen kann. Denn seit 2 Jahren steht hier eine unbenützt herum. Hab ich von einer Freundin bekommen.

Dann werkeln wir nun einfach gemeinsam. hihihi

Liebe Grüße
Brigitte

Janny de Roo zei

Eindelijk heb je er dus eentje....! Geweldig meid, ik heb overigens eenzelfde. Wat goed dat je gelijk een workshop erbij kreeg, dat is iets wat ik allemaal zelf moest uitvinden.....Zie graag wat je er allemaal mee doet, dan kan ik er misschien ook nog wat van opsteken. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag !

Jeanne zei

Janine...wat leuk weer.
Echt iets voor jou.
Wat zul je blij met je machientje wezen.
Ik blijf je volgen uiteraard om al je werkjes te bewonderen.
Ik heb me weer op haken gegooid.
Kijken of ik het niet verleerd ben.
Groetjes en fijne zondag verder.

Helmi zei

Proficiat! Heel veel plezier ermee, ik precies dezelfde.

DEKAKADO zei

En wij zien er naar uit wat je er allemaal mee maakt. Dat is dan weer genieten. Van harte met dit mooie speeltje. Lijkt me ook erg gaaf. En minder vermoeiend dan met de hand. En met veeeeeel meer mogelijkheden. Echt een super kado voor jou. En die workshop...wow, zo leuk en gezellig. Helemaal jouw ding. Liefs, Marleen.

Anjas-Artefaktotum zei

Thanks for the wonderful workshop photos.
Wish you a nice sunday,
Groetjes Anja

Joke zei

Daar ga je heel veel plezier mee hebben! Ik heb er 2 jaar geleden een voor mijn verjaardag gekregen en je kunt er zoveel mee. Succes met uitproberen.

Herzblatt zei

Liebes Fläschchen,
mönsch, jetzt hatte ich mich aber erschrocken...Hatte nur "Geburtstag" gelesen und zack, mein Herz schlug mir bis zum Hals....Hab ich etwa Fläschchens Geburi vergessen....Aber nein...falscher Alarm...Puhhh....Obwohl ich ja eigentlich Deinen Geburitermin weiß, aber manchmal traue ich meinem eigenen Gedächtnis nicht..:-))
Tolle Maschine hast Du da bekommen, und ich bin sicher, Du wirst viele wunderbare Sachen darauf zaubern!!!!! Jetzt, wo Du so einen tollen Kurs mitgemacht hast!
Sei ganz lieb gegrüßt
Iris

Jasmijn zei

Nou van harte alvast en heel veel plezier met je nieuwe machine!
groetjes van ons allemaal

Cynthia Schelzig zei

I know you will have fun with your new machine...can´t wait to see what you create with it. Hope you are having a nice Sunday....maybe you are doing a bit of punching?

KREASOLI zei

Einen Monat zu früh hast Du schon Dein Geschenk bekommen! Boah!

Happylock heißt sie und Du hast auch einen happy Look drauf ;-))) Und ich bin gespannt,
was wir Alles zu sehen bekommen hier!

Liebgruß,
Tiger
=^,^=

Jane zei

What a great gift Janine, I am looking forward to seeing the works you will create !! Wish you a nice week ! Hugs !

ida zei

wat een leuk nieuw "speeltje",
ik wist niet dat het bestond maar
zo te zien kun je er mooie dingen
mee doen, ben benieuwd naar het
vervolg!

groetjes Ida

~THEA~ zei

Zeker leuk meid!! Past weer heel goed bij jou!
Ik had er nog nooit van gehoord zelfs!!!

Weer een nieuwe hobby geboren?


Liefs ♥

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Aandachtig je verhaal gelezen Janine en de foto's bewonderd...maar ik snapte er nog niet veel van wat dat punchen nu inhield...
http://www.punchworkshops.nl/index.php/wat-is-punchen - deze link bracht uitkomst en ik kan me indenken dat je hier enorm enthousiast over bent.
Samen met je mooie verjaardagskado en jouw creativiteit, overspoel je ons maar lekker met de resultaten hoor!
Verheug me er al op! Veel plezier ermee.

lieve groet, Alie :-)

Karin zei

Wat een leuk apparaat, heel veel plezier ermee en ik ben benieuwd waarmee je ons gaat verrassen! Fijne avond verder!

maria's knutselplezier zei

Deze machine gaat je creativiteit weer een eind vooruit helpen Janine, het ziet er weer top uit!!! Mag ik weten wanneer je verjaart?? Ik wens je alvast een prachtige verjaardag!!!

Groetjes
Maria

Sproet zei

Wauw, dat is jou echt op het lijf geschreven! Ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om aan de slag te gaan, helemaal na zo´n geweldig resultaat van de eerste workshop!

herminesplace zei

Ziet er erg interessant uit, en heel mooi wat je er al mee gemaakt hebt. Veel plezier!!

ArtMus zei

Jeetje Frau Fles.....wat ongeloof mooi. Ik heb de website grondig bekeken en ik ben er weg van! Wat een prachtige dingen kun je er mee maken zeg! Ik ben in blijde verwachting.
Een kussentje......en dan in de kleuren die jij gebruikt heb......het is maar een idee.
Gisteren was vriendin Jantine bij ons en ze zag voor het eerst de viltdoos live.. Die was helemaal enthousiast!
Punchen

Mattie Versteegen zei

Een geweldige machine, ik heb dezelfde. Ik gebruik hem om kleding te versieren. Maar eigenlijk zou ik er veel meer mee kunnen doen, zeker als ik zie wat jullie hebben gemaakt. Een punchworkshop is een goed idee.
Gr. Mattie

Iezie zei

Wow, Janine, zie het nu pas op je blog. Wat ziet dat er gaaf uit.
Kom donderdag en dan wil ik het echt zien. Ben heel benieuwd.
Heel veel lieve groetjes van
Ini

Unknown zei

Dank je wel Janine voor het enthousiaste verhaal. Het was een erg leuke dag. Bij iedere punchworkshop mag ik weer mensen blij maken, en het is heerlijk om al die verschillende mogelijkheden aan te reiken. Ik ben benieuwd wat je er mee gaat maken en zie je graag weer terug op 9 maart voor de vervolgworkshop!

Marian Verdonk, Punchworkshops! zei

En voor alle enthousiaste reacties: je kunt ook een workshop volgen als je de machine al hebt.
zaterdag 2 maart is er een workshopdag waarbij je ook een machine kunt kopen. En op 9 maart is er een workshopdag voor gevorderden, dan gaan we weer nieuwe materialen ge
bruiken!
Neem een kijkje op www.punchworkshops.nl

Hartelijke groeten,

Marian

Marga zei

Hey Janine, Helmi en Mattie, wat leuk om te lezen dat ik jullie allen aangezet heb tot het aanschaffen van een punchmachine! :0))) Je kan er zoveel leuks mee doen. In juni volg ik de masterclass van Margo Duke, Mattie gaat ook mee, niets voor jou?? gr.
Marga

Marleen Derweduwen zei

Van mij mag je gerust pronken want ik weet nu al dat we mooie dingen zullen te zien krijgen.
Succes ermee.

Andrea K. zei

Liebe Janine,

oh, so ein tolles Spielzeug.:-) Da kann man ja schon gespannt sein, was deine kreative Ader damit zaubern wird.Da besteht absolute Suchtgefahr,glaube ich.:-)
Viel Freude nun damit und sei ganz lieb gegrüßt

Andrea

yvonne zei

heel apart, ik wist niet eens dat zo'n machine bestond. Nu kan nog meer mooie handwerkjes maken, succes ermee!

Jeanine zei

Ik heb eens een sjaal gemaakt met soluvlies, maar wist eigenlijk niet dat je daar zulke mooie, fijne dingetjes kon mee maken. Is echt wel iets dat bij jouw werkjes aansluit... Veel plezier met de nieuwe machine!

Groetjes,
Jeanine

CreativBär zei

Wat een leuk cadeaut Janine,
ik ben al benieuwd wat je alles ermee gaat doen ;-)

Karolina Zienkiewicz zei

Ale mnie zaskoczyłaś w tym poście. Prawie w tym samym czasie mój mąż też mi sprawił niespodziankę kupując mi maszynę do dziurkowania firmy janome.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...