donderdag 3 januari 2013

Kaarten maken / making cards

Het is een hele tijd geleden dat ik achter mijn tafel kaarten maakte ( de kerstkaarten tel ik niet mee), ik had geen inspiratie en het leek wel alsof ik het niet meer kon. Het werd een echte marteling mijn weg weer te zoeken. Toen heb ik een hele oude techniek van een "nieuw" jasje voorzien. Heel lang geleden namelijk..... in de vorige eeuw ☺ heb ik jaren lang aan zijdeschilderen gedaan. En deze techniek heb ik uitgevoerd met... alcohol inkt. Met dit als resultaat.

Ik werd geinspireerd door iets wat ik zag op pinterest, iemand schilderde op Yupo. Ik had nog nooit gehoord van dit papier en het is hier ook moeilijk ( lees niet) te krijgen. Het is kennelijk een synthetisch papier. Dus ben ik gaan expirimenteren wat er in de buurt komt. Fotopapier in elk geval totaal niet. Daar kun je niet echt op schilderen, maar tot mijn verrassing kun je op encaustic papier heel goed schilderen en blijven door schilderen en veranderingen aanbrengen. En laat ik daar nu net een hele stapel van in huis hebben ☺ Een stempel van een boom erbij gebruikt om het vlak wat te vullen. Het begin is er weer maar ik moet nog veel  uitproberen. Aan het werk dus. 




It's a long time since I made cards (the Christmas cards I don’t count).  I had no inspiration and it seemed like I lost my touch. It was a real torture to find my way again. Then I used a very old technique and gave it a  "new" coat. A long time ago, ..... in the last century ☺ I have painted for many years on silk. And this technique I used with ... alcohol ink. This as result. I was inspired through what I saw on pinterest, somebody painted on Yupo. A synthetic paper, and that you can't get in my country. But I found out that encaustic paper gives the same results. And that I have enough. ☺ I used a tree stamp to fill the image a bit. The beginning is there again but I still have a lot of searching and trial to do. So… back to work.
                                                                           *****
Es ist lange her, seit ich hinter meinem Tisch Karten gebastelt habe (die Weihnachts Karten zähle ich nicht mit). Ich hate keine Inspiration und es schien, als ob ich es nicht mehr konnte. Es war eine echter Folter meinen Weg zurück zu finden. Dann habe ich eine sehr alte Technik ein "neues" kleid gegeben. Vor langer Zeit,..... im letzten Jahrhundert ☺ habe ich viele Jahren Seidenmalerei gemacht. Und dieser Technik habe ich benutzt mit ... Alkohol Tinte. Das hier is das Ergebnis. Ich wurde inspiriert durch etwas was ich auf Pinterest gefunden hatte. Da zeichnete jemanden auf Yupo, Papier was es hier nicht gibt. Aber ich fand herraus das Encaustic Papier genau die gleiche Eigenschaft hat, und das habe ich genug. Ein Stempel von ein Baum dazu benutzt, das fühlt das Blatt ein wenig.  Der Anfang ist wieder da, aber ich habe noch eine lange Weg zu gehen. Also an die Abeit.

Groetjes van Janine


32 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Prachtig hoor, Janine, een echt schilderijtje weer, ja soms gebeurd het bij mij ook zo van, wat ben ik nu bezig, het trekt op niks en ineens is het er weer en komt er toch weer iets moois uit de bus, Maar je mag weer fier zijn op je resultaat Janine, en de andere blogs kunnen heel inspirerend werken , niet!!,???

Groetjes
Maria

Cynthia Schelzig zei

This looks great....love the view.
Boesner Art Supply has Yupo....is there one near you?

Judith zei

Dit is GE WEL DIG mooi, Janine!!!
Ben helemaal onder de indruk van jouw creativiteit.
Zou je tuin-zicht-hobbykamer er toe hebben bijgedragen dat je helemaal in topconditie bent gekomen?
Dat betekent een goed begin van 2013. Ga zo door (-:
Lieve groet,
Judith

~THEA~ zei

Een goed begin......

Prachtig hoor...jou lukt het altijd wel om er iets leuks van te maken!!!


Ik vind het goed gelukt!!

Liefs Thea ♥

Jolette zei

Super mooi!!!
Goed werk heeft tijd nodig...maar nu je weer aan de gang bent komt er vast weer meer moois!.....Hoop ik ¦-)))

KREASOLI zei

Genau! Husch husch an die Arbeit! ;)
Solch tolle Anfänge müssen einem doch beflügeln!

Liebgrß,
Tiger
=^.^= (mal im Kreahoch und dann auch wieder mal ebenso im Kreatief-Modus)

KREASOLI zei

ups, ich bringe noch schnell ein "u" vorbei

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een gaaf resultaat Janine! Ik heb ook over dat Yupo gelezen, maar kon het ook niet vinden in NL. Gaaf dat het effect op encaustic papier zo mooi wordt...genieten geblazen!
(ergggggg he die inspiratie van Pinterest hahaha...verslaaaaaaavend)


Lieve groetjes, Alie :-)

ArtMus zei

Je kerstkaartje is inmiddels bij mij kleindochters. Die vonden het zo mooi!,,

Jeanine zei

Heel mooi! Jouw jaar is zeker al goed gestart...

Groetjes,
Jeanine

Rosie zei

Boah, was ist das für eine wunder-wunderschöne Karte geworden, Janine. Ich bin hellauf begeistert

Regina zei

Prachtig !! Van het papier heb ik nog nooit gehoord. Maar jij weet er weer iets moois van te maken. Super hoor!!

Rosie zei

Triple Time Technique:

http://www.youtube.com/watch?v=fWm0fXidxng&feature=related

Vielleicht eine neue Inspiration?

Anneke zei

Wow, prachtkaartje! Inderdaad net een schilderij. Die bomen passen perfect!
Prachtige start!

Dymphie zei

Mooi! Echt een pracht landschap. Aan het werk dus! en... ons mee laten genieten :)

Karin zei

Wow prachtige hoor, ziet er uit als een schilderijtje!

Gery zei

Nou, je bent het beslist nog niet verleerd en dan bloeit de rest langzamerhand vanzelf wel weer op.
Geen twijfel mogelijk.
Dit is een supermooi begin Janine.
Je hebt er ook mooi diepte in gekregen. Ja, goed gelukt gelukt en veel plezier met het uitproberen.
Groetjes Gery

Godelieve zei

Prachtig! En zo leuk dat je zelf een nieuwe techniek bedacht voor je kaart! Echt mooi!

Marga zei

Het is een schilderijtje Janine, geen kaart :0) Prachtig!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Janine dit is echt SCHITTEREND! Zo mooi dit is genieten. Leuk deze inkt op encaustic papier. Probeer nog maar lekker meer dan kunnen wij blijven genieten van dit moois.
lieve groetjes Marja

Sproet zei

Mooi zwi! Jouw hart ligt toch ook wel echt bij schilderen!

Jane zei

Now I am going to look up what encaustic paper is ...I feel terribly ignorant :-( But I love the result here, beautiful and luscious green landscape ! Hugs !

Marianne Le Temps Jadis zei

Een creative dip heeft iedereen wel eens. Ik al mijn hele leven ;-) Maar het resultaat van je werk is in een woord prachtig.
groetjes,
Marianne.
PS Heb mijn adresboekje weer gevonden. Ik geloof dat ik langzaam tot de ouderen ga horen!

♥ Brigitte ♥ zei

Liebe Janine!

Nach Kampf sieht mir die Karte aber nicht aus ;). Sie ist wunderschön geworden. Nur weiter so hehe!

Liebe Grüße
Brigitte

Dora zei

schitterend!!!
groetjes Dora

Janny de Roo zei

Om in te lijsten....!! De aanhouder wint, zo zie je maar weer !

Herzblatt zei

Fläschchen, wie schön, dass Du wieder einen Anfang gefunden hast!!! Ich habe früher auch mal seidengemalt und habe es sehr gerne gemacht. Ich habe sogar mal bei der Volkshochschule mit Kindern seidengemalt, das hat viel Spaß gemacht!!
Deine Karten sind sehr hübsch!! Habe ja auch schon so ein tolles Exemplar, an der übrigens noch der Stern dran ist!!
Sei ganz lieb gegrüßt
Iris

Iezie zei

Hallo Janine,
Hele mooie kaart geworden, ondanks weinig inspiratie. Heb hem vanavond in het echt mogen bewonderen. Sehr schön.
Was een leuke voorstelling hè.
Tot gauw,
Ini

Marleen Derweduwen zei

Heel talentvol werkje!
Die stapel zal zienderogen minderen.

DEKAKADO zei

Hoe fraai is dit?.....SUPERFRAAI! Lieve groetjes, Marleen.

Marit zei

Wat super Janine! Heel erg mooi...

Groetjes,
Marit

Anke zei

Liebe Janine,

durch Zufall habe ich Deinen Blog entdeckt, und ich bin begeistert, Deine Karte ist ein Traum, unglaublich schön.

Herzliche Grüße
von Anke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...