zondag 13 januari 2013

Gevilte Tafelloper / felted table runner


Ik wilde al een tijdje een nieuwe tafelloper ( passend bij mijn vloerkleed) vilten voor op de grote salontafel, maar dan moest er eerst weer eens wol ingeslagen worden. Dus na een bezoekje aan de wollfabrik kon ik aan de slag. 


Mijn man zat stiekem foto's te maken van het graaien...

Witte Australische merino wol uitgelegd op de grootte van een lap Etamine ( Scheerwol) , 

Leuk hé, met dit weer foto's maken ;(

daarna de stof  erop gelegd en deze bedekt met een 2de laag merino wol . 

Bloemen erop in contrasterende kleur, 

nog wat mooie breiwol erop van 100% wol en het vilten kan beginnen. 


En dit is het eind resultaat. 


hee, de zon schijnt zo waar even vandaag ☺



I want too felt a new table runner for my large coffee table, ( matiching my carpet) but first had to buy new  wool. So after a visit to the wollfabrik I could start. White Australian merino wool on the size of a piece Etamine (Wool), then drop the fabric on the wool  and put a second layer wool on the fabric.  On top flowers in contrasting colour, some beautiful knitting wool and the felting can begin. With this as end result.
*********
Ich wollte schon eine Weile eine neuer Tischläufer Filzen  für mein Wohnzimmer Tisch ( passend bei der teppich) , aber zuerst musste neue Wolle gekauft werden. Also nach einem Besuch in der Wollfabrik konnte ich an die Arbeit. Weisser Australischer Merinowolle hin gelegt von der Größe eines Stückes Etamine (Wolle), dann der Stoff drauf, und ein 2ter Schicht Merinowolle drauf. Blumen in Kontrastfarbe, und noch  schöne  Strick  Wolle und das Filzen kann anfangen. Und ihr sieht das Endergebnis.




27 opmerkingen:

Marga zei

Dat ziet er cosy uit Janine! :0)

Miss Marple zei

Jaaa, dat wil ik ook nog eens leren! Hartstikke mooi geworden!
LG . Irma

ida zei

wat mooi! en wat een werk zal dat
zijn geweest!

groetjes Ida

Yvonne zei

Haaaa, jij hebt je heerlijk uitgeleefd! En als ik die winkel zie, dan snap ik dat wel hoor.
Prachtige tafelloper heb je daarna gemaakt! Je vingers kriebelden vast om er mee aan de slag te gaan.
Veel plezier van je nieuwe loper op tafel, staat goed!
Lieve groetjes van Yvon

Iezie zei

Heb hem al gezien en hij is nog mooier in het echt.
Hij ziet er geweldig uit op je tafel.
Fijne zondag,
Ini

Jeanne zei

Wat een werk Janine.
Prachtig mooi gemaakt.
Kon je wel kiezen in de wolfabriek?Zoveel kleuren...
Groetjes

Helga zei

Hallo Zauberin,
wunderschön!
Wie lang hast du ausgelegt?
LG,
Helga

yvonne zei

Dat is een heel werk geweest, maar het resultaat mag er zijn!Tja, en die mannen hebben nooit iets anders te doen tijdens het winkelen dan foto's te maken, hoewel in dit geval...ik keek mijn ogen uit naar al die balen wol, wauw!!!

Jane zei

A very lovely result ! Is it difficult to do or not ?? I think one could go mad in the wool fabric with al the stuff you would love to buy :-))) Hugs !

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Dit is weer kunst met een grote K Janine. Wat knap en wat mooi.
kieve groetjes Marja

Handmade by Mai zei

Mooie loper is het geworden. En naar die fabriek wil ik ook eens bezoeken. Ik heb van de week een spinnewiel gekocht.

ArtMus zei

Prachtig! En ook leuk om eens in de wolfabriek te kijken. Tekst en te keur zeg!

~THEA~ zei

Wow...wat een winkel!! Zo vol kleur, word je daar niet hebberig van?

Is goed gelukt, je loper. Ben je tevreden?

Met die zon erbij word het foto's maken ook niet beter wel?Die schaduw vind ik meestal erg lastig.

Enne....al sneeuw??

Fijne week.


Liefs van mig ♥

Marit zei

Prachtig Janine, past erg goed bij je kleed ( voor zover ik dat van efoto kan beoordelen;-))!

Groetjes,
Marit

Karin zei

wo dat ziet er prachtig uit, tja als je een nieuwe loper nodig hebt dan maak je er toch gewoon eentje,haha. Ik zou het niet kunnen.Groetjes karin

maria's knutselplezier zei

Prachtig hoor Janine, weer een nieuw kunstwerk in je interieur, heel mooi gedaan hoor!!

Groetjes
Maria

KREASOLI zei

Dein Endergebnis ist einfach topp!

;-)))

Liebgruß,
Tiger
=^.^= , der sich auch gefreut hat, das etwas andere Rotjäckchen zu sehen , hihi. Denn Du weißt ja, bei mir im Blog ist "mein Rotjäckchen" ja eine Konstante.

Marleen Derweduwen zei

Ik bewonder heel erg je geduld om zo'n grote projecten uit te werken; prachtig gedaan!

Jolette zei

Wat een heerlijke winkel lijkt me dat!!!


Je loper is PRACHTIG!!!
Wat een groot werkstuk...

Sproet zei

Jee, wat krimpt het toch een end, ik zat al aan een hele eindeloze loper te denken...☺☺ maarrrrrrr leuk is ie wel!!

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Ik vind de foto's van het hele traject zo gaaf Janine!...Ik snap alleen niet hoe die lagen uiteindelijk zo'n gaaf kleed gaan worden hahaha...ziet er super uit!
Knap werk...

lieve groetjees, Alie :-)

Judith zei

Als jij bezig bent, zou ik graag eens over je schouders mee willen kijken. Ziet er super uit en is zeker heel aaibaar?!

herminesplace zei

Prachtige loper en oh die winkel!!!

Mattie Versteegen zei

Het is een mooie loper geworden. Het is boffen als je niet te ver van de Wollfabrik af woont.

DEKAKADO zei

Ik zie het je doen. En ik zie je genieten. En het resultaat is SUPERGAAF! En dat met zon. Lieve greotjes, Marleen.

Jeanine zei

De tafelloper is heel mooi geworden. Prachtig, alles zo mooi assorti.

Anneke zei

Mooooooi!!! En wat dat graaien betreft, je zou voor minder als je al die leuke kleurtjes ziet!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...