zondag 2 december 2012

Pincushion, tea or cappuccino?

Op pinterest kwam ik deze video tegen van Martha Stewart,  een speldenkussen gemaakt van truien. Nu heb ik niet zoveel truien waar ik in knippen kan ( lees= geen) en ik vond het idee wel leuk maar truien.... nee toch maar niet. Dus maakte ik mijn eigen variant, deels met vilt gekocht per mt en deels zelf gevilt materiaal, zoals het oortje, het bordje en lepeltje. 





Ik moet eerlijk zeggen dat ik al snel verslaafd werd aan het maken van dit soort speldenkussens. Begonnen met een kopje cappuccino met toefje slagroom, 




toen een cupcake 

en nu mijn eigen theekopje, kompleet met munt blaadje en citroenschijfje....



en de vlg varianten staan al klaar.....
Fancy a cup off tea or cappuccino?? Cupcake too??? ☺


On pinterest I came across this video from Martha Stewart. Make a pin cushion ​​from sweaters. Now I do not have much sweaters witch I could cut (read = none) and I liked the idea,  but made with sweaters .... no not my cup off tea. So I made my own version, partly made with felt bought on the roll, and wet  felted some items myself, such as the ear-cup, the plate and the spoon. I must admit that I was soon hooked, making this kind off pincushions. Started with a cup of cappuccino with frosting, then a cupcake and now my own teacup, complete with mint leaf and lemon slice .... there will be more. 
Fancy a cup off tea or cappuccino?? Cupcake too??? ☺

Auf Pinterest stieß ich auf dieses Video von Martha Stewart,  ein Nadelkissen aus Pullover gemacht. Nun habe  ich nicht viel Pullover wo ich drin schneiden kann (lese  = keiner) und obwohl ich die Idee mag, aber mit Pullover .... keine nicht mein Geschmack  Also machte ich meine eigene Version, teilweise mit Filz gekauft pro mt und der Rest selbst gefilzt, so  wie das Öhrchen  der Teller und Löffel.  Ich muss zugeben, dass ich schnell süchtig wurde macht riesig viel spass solche Nadelkissen machen. Angefangen habe ich mit mit eine Tasse Cappuccino mit Slagsahne, dann ein Cupcake und jetzt meine eigenen Teetasse, komplett mit Minze und Zitrone Scheibe .... da kommen bestimmt noch mehr...
Lust auf eine Tasse off Tee oder Cappuccino? Cupcake dazu?? 

groetjes van Janine

26 opmerkingen:

Herzblatt zei

Ach Fläschchen, was hast Du wieder für tolle Ideen und herrliche Dinge gefilzt....Da kann ich ja demnächst zum Kaffee kommen....Muss der Pullover aus reiner Wolle sein??
Sei ganz lieb gegrüßt und einen gemütlichen 1. Advent wünscht Dir
Iris

Jolette zei

Jij kan alles met vilt!!!
Ben benieuwd wat er nog meer uit jou brein gaat ontspruiten....
Dit is in ieder geval super!!!!

Marga zei

Wat grappig! gr.
Marga

Jeanne zei

Wat leuk Janine...
Die cupcake is leuk.
Trouwens allemaal zijn ze geinig.Knap hoor.
Liefs
Jeanne

Rosie zei

Was für eine tolle Idee, das sieht ja alles super aus, Janine.

Ich wünsche Dir noch einen schönen 1. Advent

Dymphie zei

Wat een supergeinig idee en heel mooi gemaakt! Op zulke mooie speldenkussen mogen alleen maar mooie spelden op geprikt natuurlijk :)

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een inspiratie op Pinterest he Janine...maar jouw kop en schotel, cupcake, lepeltjes: eindeloos leuk en zo knap gemaakt!!!
Fijn om weer werk van je te kunnen bewonderen...

lieve groetjes, Alie :-)

ida zei

wat leuk en knap gemaakt!
de theekop incl. theezakje vind ik
toch wel helemaal geweldig!

groetjes Ida

Karin zei

wow het lijkt wel of jij alles van vilt kunt maken! het ziet er weer prachtig uit!

Sproet zei

Hmmmmm geen doossies maar koppies! Wat een leuk idee, prachtig uitgevoerd (onvoorstelbaar geduldwerkje lijkt me) t toefje slagroom maakt t echt af!

~THEA~ zei

Prachtig !!!

Vooral het cupcakie!! Erg mooi gemaakt. Je zou zeggen dat het echt is.

Heel heel hartelijk dank voor je kadootje, ik kan je niet mailen,zit nog steeds achter de pc van manlief. Die van mij gaat morgen weer terug. Kan niet aan mijn foto's en ook niet aan m'n adressenbestand!

Is zwaar balen.
Heb je een nieuwe computer en dan zoiets!! Erg hoor!



Lieve groetjes van mij ♥

Judith zei

Heb deze week een jasje van 100% wol gekocht - daar ga ik lekker niet in knippen...

Ik ben weer sprakeloos, hoe mooi jij dit ge(vilt)fixt hebt! Super. Kom maar op met de andere projecten (-:

KREASOLI zei

Sooo leckere Ideen hast Du wieder, WOW!!!!
Und so schön kalorienfrei!;)

Liebgruß,
Tiger
=^.^= (der übrigens einen Adventskalender hat)

herminesplace zei

Echt super gaaf!!!! en zo compleet, daar wordt je al blij van nog voor je begint om je spelden te gebruiken.

Jane zei

Oh this must have been such fun to create, and it looks gorgeous , too ! Keep creating my friend , it is a joy to admire your work :-) Wish you a nice week . xx

Anneke zei

Oh, waar blijf je het halen. Super mooi en al die details! De citroen bijvoorbeeld, heel mooi!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Kan me je verslaving heel goed voorstellen janine want je maakt ook echt alles van vilt. Deze speldenkussens zijn schitterend en handig.
lieve groetjes Marja

~THEA~ zei

Ik had dit gedeeld op FB. Alleen jammer dat er niet een van die mooie foto's bovenaan staat.
Ik denk dat er dan meer belangstelling voor was geweest!!

Liefs ♥

artmus zei

Fantastisch leuk. En op dit thema kun je eindeloos varieeren. Super!

Handmade by Mai zei

Wat mooi en wat goed dat je dat allemaal kan maken.

Janny de Roo zei

Wat knap.....! Je kan ze in de verkoop doen hoor.....zo mooi !

Jeanine zei

Die koppen zijn zo niet mijn ding. maar de cupcake vind ik heeeeeeel mooi!

Groetjes,
Jeanine

Iezie zei

Ja, ze zijn echt prachtig! Heb ze 'life' gezien, dan zie je pas echt goed hoe gedetailleerd en precies ze gemaakt zijn. Superbe!
Heel veel lieve groetjes van
Ini

Gery zei

Jeetje, wat ziet dit er ontzettend leuk uit, Janine.
Goed hoor, dat je ervoor bent gaan zitten en er je eigen draai aan hebt gegeven!
Groetjes Gery

yvonne zei

die kopjes zijn echt schattig! Je zou er zo een high tea mee willen gaan maken.Wat ben je toch creatief!

Jeannette zei

Wow,was für eine tolle leckere creation,ich bin begeistert,sooo tolle filzsachen,da bin ich nur am staunen.
Mir gefallen auch alle andren sachen auf deinem Blog Janine,ich bin hell auf begeistert von den tollen creationen die du machst,werd mich gleich mal als leserin eintragen.

Wünsch Dir ein frohes Glückliches Neues Jahr 2013.

LG Jeannette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...