woensdag 15 februari 2012

Kaart met acetaat / Card with acetat

De eerste tests die ik tot kaarten  heb verwerkt zijn die van het acetaat. 


Op de video van Sara zie je dat zij eyelets of splitpennen gebruikt om het acetaat op het papier te bevestigen, dat vind ik minder leuk. Ik merkte al snel dat dubbel kleefband zichtbaar blijft, dus koos ik voor de optie, passe-partout. Mijn origineel in 3 stukken gesneden en toen 
 Uit een groter stuk papier een vierkant gesneden dat net iets kleiner is dan het acetaat. Het acetaat tegen de achterkant geplakt, een groter stuk wit papier erachter geplakt en dan pas op maat van de kaart gesneden. (Zo kun je altijd even corrigeren. )


En om eerlijk te zijn, voor mij hoeft dit verder geen stempel of wat dan ook op. Ik vind de kleuren zo intens en de vorm zo mooi, dit is het voor mij. 


En ik ben er weg van! Wat een leuke wijze om kaarten te maken die net weer even anders zijn. 
Het was met dit licht niet mogelijk om de foto's te maken zonder de schittering van het acetat, maar goed... tis niet anders. 
****
These are the first cards out off the alcohol blow test with the acetate. I didn’t like the way that Sara put the acetate onto the card, using eyelets. And glue isn’t also any option, so I made an passé-partout to put in front off the acetate. I with paper behind and I think nothing more. I love the intensively off the colors and the form on the acetate. This needs nothing more. I love this technique. 

***
Das hier sind die erste Karten die ich gemacht habe nach  dem testen im Wintergarten. Das Acetat Papier zur erst.  Sara lässt in ihr Video sehen wie sie das Acetat aufs Papier 'klebt',  mit eyelets. Ich mag das nicht. Normales kleben geht auch nicht, das bleibt sichtbar. Darum mache ich Passepartouts und klebe die vor das Acetat, ein weises Papier da hinter und so lasse ich es. Ich liebe diese helle Farben, und die formen, es braucht nichts mehr auf die karten. Mahl was ganz anderes. Toller Technik, super Resultat!!  

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...