woensdag 22 februari 2012

alcohol ink op kalkpapier / alcohol ink on chalk paper

De laatste kaarten gemaakt met de alcohol blaas techniek, deze keer  op kalkpapier (vellum).

Ik heb het blad in verschillende delen geschneden en toen de aparte delen rondom de schildering uitgeknipt. Dit op een ondergrond geplakt van handgeschept papier waar ik  takken  op gestempeld heb. Bij deze kaart  heb ik een vogel gestempeld op een restant van het gekleurde vellum en die uitgeknipt en nog eens extra gemat.

 Met afstandhouders op de kaart geplakt en nog een 'garenslinger' langs de randen bevestigd. 
Met dit weer en mijn simpel cameraatje krijg ik geen mooie foto's. In het echt zijn de kleuren veel intenser. Dat moeten jullie dan maar geloven ☺
Bij deze kaart koos ik om enkele bloemen extra te bevestigen op de gemaakte ondergrond.

 Ik ben niet zo van die realistische bloemen, dus deze bloemen vond  ik helemaal toppie. 

Je kunt de bloemen goed uitknippen en zelfs nog vormen. Ik heb 3 lagen bloemen op elkaar geplakt en het middenrondje met glossy accent ingesmeerd. Het glanst zo leuk, maar ja..... slecht weer, slechte foto's. Jammer. Maar de kaarten zijn toch nog lekker wild gebleven  en dat vind ik zelf altijd leuk.  En ja, ik moet wel zorgen voor variatie niet waar? ☺ 
****
This time I made cards from the test with the alcohol blow technique on chalk paper. This a  really firm paper, so you can cut and form it really nice. I cut the testing paper in parts and cut out the details from the alcohol effect. This I glued on handmade paper and put some stamps on the background. At the first card  I stamped a bird on the chalk paper and cut it out, and put it on the card with some spacers between them. At the second card I wanted to put some extra flowers on it. I don’t like realistic flowers on my cards so I cut out some flowers from the testing paper and glued them on top of each other, and the middle I put some glossy accent on it. I love this kind off flowers. So again, I tryed something else with the test, I have to bring some variance ☺. To bad, the wetter is here not so good, so I can't get very good pictures. 
**** 
Diesmal habe ich die test von die Alkohol Technik auf kalk Papier zum Karten basteln benutzt. 
Ich habe das Papier in teilen geschnitten und die Figuren raus geschnitten. Kalk Papier ist kräftig Papier also kann man es gut schneiden und sogar form geben. Ich habe diese teilen auf handgeschöpftes Papier geklebt und einige Stempeln auf den Hintergrund angebracht. Ein Vogel Stempel aus die Resten geholt und mit Abstandshalter auf das Papier geklebt. Noch was garen an die Seite und fertig. Bei die 2te Karte wollte ich extra Blumen drauf kleben, bin aber nicht so von diese realistische Blumen. Darum habe ich Blumen aus das Kalk Papier geschnitten und die auf einander klebt. In der Mitte noch was glossy accent drauf gemacht. leider ist das Wetter hier so grau das ich keine gute Fotos machen kann, die Farben sind in Wirklichkeit viel Intensiver. Schade, aber die Karten gefallen mir trotzdem. Ich muss ja für etwas Abwechslung sorgen nicht war? ☺ 


Groetjes van Janine


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...