vrijdag 17 februari 2012

Alcohol ink op encaustic papier / Alcohol ink on encaustic paper

Om deze kaart te maken ging er eerst nog wat testen aan vooraf. Ik wilde nl iets anders maken dan de vorige serie. Meer het idee van een  bloemenveld opwekken. Dus sneed ik 2 delen uit het papier. 




Maar toen ik mijn stempels wilde gebruiken bleek als snel.. encaustic papier en stempels... geen goede optie. Ik had 2 mooie delen gesneden uit het blad maar helaas ging er een al snel in de prullenbak. Gelukkig kon ik het wel gebruiken om de verschillende soorten inkten te testen, wat 'plakt' en  wat niet? Niets dus!! Alleen embossen bleef goed zitten. Maar een tekening maken met zwarte fineliner en een witte gelpen ging wel goed. 


Op deze wijze tekenen  is een 'oeroude' liefde van mij☺. Wat zie ik  en van daaruit gewoon de lijnen volgen die er zijn en voeg een beetje illusie toe. Super leuk om te doen. 


Het papier heeft daarna  wel een enorme lange droogtijd nodig, want de inkt uit de pen droogt erg langzaam. Dus geduld is een schone zaak in deze. Deze keer dus maar een kaart die het gered heeft. Maar, ik ben er blij mee. 
***
While making this card I hat to do some testing in between. I wanted to make something different with this one, using stamps and ink. But stamps on encaustic paper are not a good match. So the first attempt didn’t made onto a card. But before it landed  in the trash, I could use it trying witch ink I could use eventually. None!! Only the embossing part did made it. But I could draw with a fine liner and a white gel pen. This kind of drawing is an old love off mine, and luckily.. I still have it in my fingers. It is easy, just follow the lines witch are there and bring a little bit illusion on the paper. However it needs a really long drying time. So be careful not making a mess out off it before it is dry.  So this time just one card, but I like it. 
****
Wie ich anfing Karten mit dem Enkaustik Papier zu basteln musste ich noch etwas extra testen. Ich wollte nämlich mit Stempel und Tinte arbeiten, aber das hält nicht auf dem Enkaustik Papier, wie ich heraus fand. Also war die erste Karte schon schnell reif für den Mülleimer. Aber ich konnte gut darauf ausprobieren was hält? Nichts!! Nur das embossen geht. Aber danach habe ich eben Blumen gezeichnet mit ein Fine-liner und weise Gelpen. Auf diese art Zeichnen ist eine alte liebe von mir, und wie ich heraus fand.... ich habe es noch nicht verlernt. Und es ist ganz einfach. Gucke was du ziehst, und bringe ein wenig Illusion auf das Papier. Das Papier benötigt danach aber eine sehr lange Trocken Zeit, also aufpassen vor das man weiter geht mit basteln. Diesmal nur eine Karte, aber sie gefällt mir gut. 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...