dinsdag 31 januari 2012

Waterlily


In mei werk ik mee aan een kunstexpositie. Er worden onder andere olieverf schilderingen getoond, speksteen creaties, bronzen figuren en ..... mijn vilt dozen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er wel een beetje vreemd bij voelde toen ik gevraagd werd. Ik beschouw mezelf nl niet als kunstenaar, maar de organisatie dacht daar kennelijk anders over. ☺Dus... mag ik mijn vilt dozen aan het 'grote' publiek tonen. Spannend, reuze spannend. Ik krijg nu al de zenuwen als ik er aan denk. Maar omdat ik nu eenmaal graag met dit materiaal werk, is het natuurlijk wel leuk als je een doel voor ogen hebt. 10 dozen wil ik er tonen en dit is nr. 5. 

De rest passeerde al eerder de revue hier. Bij dit viltwerk gebruikte ik groene wollont die ik kreeg van Brigitte, ze heeft de schapen zelf geschoren, de wol bewerkt en geverfd. 

Chapeau, want dat vind ik nu echte kunst! 
Op de laatste wol laag ligt ook nog zijde. Vandaar die transparantie op de lagen. 

Ik heb een theelichtje als inspiratie voor de bloem gebruikt,  

De dop van een parfum fles mee gevilt om zo de bloem op te kunnen bouwen. 

En omdat deze kleuren me zo aan water laten denken en de bloem een haast lelieachtige uitstraling heeft, kreeg deze doos de naam "Waterlily".  Al mijn gevilte dozen hebben namen gekregen met grote dank aan René. ☺


De pootjes heb ik geverfd met alcoholinkt. 











Zo en nu op naar doos 6. 
***
In may this year I participate at an art exposition. They show, paintings and speck stone and bronze sculptures and… my hand felted boxes. It is a bit odd for me, because I don’t see myself as an artist. But they think I am, ☺ so I’ll be showing my boxes to the public.
This is box nr. 5, I want to make 10 felted boxes, so I have work to do.
This box is called 'WaterLily' (with thanks to my friend René, I choose all the names). The inspiration for the flower came by me trough I little candle. I used the lid off a bottle perfume to build the flower up. I felted the lid into my felt work.
And I used the green Wool I got from Brigitte, she shaved the sheep’s by herself, and made and painted felt wool out of it. That, I think is an real art.
Here you see some more pictures off box nr. 5, ‘water Lily’.  And now on the nr. 6.  
 ****
Im Mai dieses Jahr mache ich mit bei eine Kunstausstellung. Da werden Gemäldes gezeigt, aber auch Skulpturen aus Bronze und Speck Stone und.... meine Filz Schachteln. 
Ich fühle mich kein Künstler, aber die Organisation denkt da anders. ☺Ich will 10 Schachteln mit Filz für die Ausstellung basteln, und das hier ist Schachtel Nummer 5, die andere habe ich schon mal gezeigt hier. Dieser hier heißt  "WaterLily", Seerose. Alle meine Filz Schachteln habe Namen bekommen, mit großser Dank an unsere Freund René. Ich habe die Blume auf gebaut durch der Deckel eine Parfum Flasche mit zu verarbeiten in die wolle. Und ich habe das wunderschöne grüne Wolle benutzt welche ich von Brigitte bekomme habe. Sie hat selber die Schafen geschoren und die wolle bearbeitet und gefärbt, das erst nenne ich Kunst. 
Und jetzt ran an Nummer 6. 
Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...