zaterdag 21 januari 2012

Secret Belgian Binding

Gisteren heb ik een workshop Secret Belgian binding gevolgd bij Annie Bodelier, mijn 2de boekbind les van haar. 

En weer was het een super dag, een  geweldig leuke workshop. Hard gewerkt maar toch ook veel gelachen. Ik volg deze workshops samen met Jolette en het is altijd zo leuk samen knutselen, lachen en .... lunchen. Want Jolette en ik picknicken altijd gezellig samen. We nemen ieder wat lekkers mee en eten dat ‘gezusterlijk’ op, yammie ☺ Zoals gezegd hard werken, want deze keer mochten we ook de kaft zelf maken en dat was een feestje. Hier een foto van mijn 2 vellen papier. 




Annie is een zeer goede 'juf', ze legt alles zeer goed uit en heeft een schatkist vol geheime stempelmaterialen, geen gewone stempels maar gebruiksvoorwerpen rondom het huis. Je kijkt na het zien van haar schatkist met andere ogen naar de spullen die je eigenlijk weg wil gooien. Het  'secret' is dat je eerst de kaft helemaal af maakt, dus gebonden en al en dan pas worden de katernen erin genaaid. Een hele leuke techniek vind ik zelf! Hier een korte impressie van deze dag. De eerste 4 foto's zijn door Jolette gemaakt. 
Even keurend theetje drinken... ben ik tevree zo??
Drinking tea.. am I satisfied?? 

yep, deze stukken neem ik voor de kaft. 
Yep, I'll take these parts for my cover.

Plakken is voor mij geen probleem, maar toch weer blij met een tip van de juf. 
Gluing is not difficult for me, but a tip from the teacher, always welcome. 

gelukkig is dit een foto en geen video... met geluid... 
want het was af en toe best '&%$#@ '  , oeps sorry.
Een gefriemel met die kromme naald werken. 
not easy to bind. 

mijn boek klaar....en aan de overige boekbinders, 
ja ik weet het er zit een foutje in de binding boven☺
my book ready, with a little mistake above ☺ 

binnenkant/ inside

voorkant/ front

achterkant/ back 
Annie ik hoop dat je niet gek geworden bent van het gekakel die dag… maar in elk geval weer heel hartelijk dank voor je geweldig leuke workshop. Handige tips en zeer goede begeleiding. Beslist een aanrader. En voor de boekbinders, Annie gaf ons deze link naar een handige tutorial, een hulpje bij het inprikken van de katernen. 
***
Yesterday I hat an workshop 'secret BelgianBookbinding', at Annie Bodeliers place.
A great teacher, calm and perfect teaching. I hat a great day, making this wonderful book. My friend Jollette also followed this workshop. So nice to craft together.
Here you see some photos off this day. We first painted paper for the cover.  Very nice work, and when ready we cut out the pieces for the covers and glued them on the cardboard. Then we cut out the booklets and put wholes in them. And then  first the covers are bind together. When this is finished then the booklets are bind into the cover. Annie also hat an very handy tip for making wholes in the booklets. You can see this here
And at last you see on the pictures my competed book. I love it. 
Thank you Annie for a wonderful day, I learned a lot and enjoyed me even more. 
***
Gestern war ich wir zur einen Workshop "Secret Belgian Buchbinden" bei Annie Bodelier. Sie ist eine tolle Lehrerin, ruhig und erklärt alles super. Jollette geht auch immer zur diese Workshops, und wir haben einfach viel Freude zusammen, basteln und lachen. Das "Secret" bei dieser Technik ist das erst der Umschlag gemacht wirt, also gebunden und alles, und dann erst das Innenteil drin gemacht wirrt. Wir dürften dieses mal auch selber das Papier gestalten für den Umschlag. Danach wurde das Papier auf der Pappe geklebt. Dan konnte das Binden  anfangen. Und auf die letzt Fotos sieht ihr mein fertiges Buch. Ich liebe dieses Buch und die art wo auf es gemacht worden ist. Und hier habt ihr noch ein Tipp von Annie, wie man die Löcher in die Blätter  machen könnt. 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...