donderdag 5 januari 2012

Alcohol ink

Gisteren samen met mijn buurvrouw Moni, geknutseld met alcohol inkt. Ze kende het materiaal niet en wilde weten wat ze ermee kon doen. Dus heb ik haar de verschillende technieken laten zien. In het begin zag ik haar gezicht verschrikt naar een "en heb ik dit gekocht?? " kijken. Maar al snel vond ze de draai en maakte ze een paar leuke kaarten. Ik heb meer begeleid dus van mijn kant maar een kaart. Deze hier. 


Moeilijk foto's maken  met dit weer hoor ☻ 
Eerst een achtergrond voor het matten gemaakt, en in dezelfde kleur  wat 'depjes' neer gezet en dan kijken wat je ziet en er verder op tekenen. Ik houd wel van deze techniek die ik al jaren geleden ontdekt heb bij het zijde schilderen.
En hier Moni die trots haar kaarten toont. Moni's eerste kaart is gemaakt met alcoholinkt  en door rietje blazen zodat de inkt verspreid wordt. 




Yesterday I craft together with my neighbour Moni with alcohol ink. Moni didn’t know what to do with it, so I showed it to her.
First she didn’t liked it, but later on she made 3 beautiful cards. Because I was helping her, just one card from my hand. Dipping with alcohol ink and later look what you see and draw into the paper. I love this technique. 
And in the last photos you see Moni proud showing her cards. 
 ***
Gestern habe ich zusammen mit meine Nachbarin Moni Karten gebastelt mit der Alkohol Tinte Technik. Moni kannte dieses Product noch nicht so gut also wollte ich ihr zeigen was sie damit machen konnte. Anfangs sah ich ihr Gesicht auf "und das Zeug habe ich gekauft?" ☺ stehen, aber, später fand sie es dann doch ein super Material. Ich habe nur eine Karte gebastelt, wollte doch mehr Moni helfen. Und sie hat 3 schöne Karten gebastelt wie ihr sieht. Ich habe nur die eine Karte gemacht. Ein paar tropfen in ein Blume Form auf das Papier und später Blumen zeichnen. Ich liebe diese Art von arbeiten.  Also, hat viel Spass gemacht, es werden noch viele Abenden folgen. ☺ 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...