vrijdag 11 november 2011

kliederen / messy

Héhé, eindelijk krijg ik weer eens de kans om lekker te kliederen in mijn serre.

Wat heb ik dat gemist. En alhoewel er nog niet veel te zien is wil ik julie toch even laten delen in deze klieder vreugde.
Ik wilde de techniek van Andy Skinner uitproberen, alcohol inkt op water en natuurlijk kliederen met mijn nieuwe toververf. De alcohol techniek moet je even onder de knie krijgen. Ik had al snel door dat de truc ligt aan de hoeveelheid water in je waterbak.

Een te diepe  bak ( dus veel water) brengt te weinig resultaat, je moet immers je stuk papier erin scheppen en eigenlijk zoveel mogelijk onder het water oppervlakte blijven. De inkt blijft nl aan de oppervlakte 'hangen'. Dus toen ik minder waterdiepte  had, ging het veel beter als bij de start (veel water ). Ik heb duidelijk wel te weinig verschillende kleuren wil ik dit vaker doen dus.... ☺
Ik vind dat het eindresultaat een beetje op marmeren lijkt. Is het eigenlijk ook hé?


De toververf techniek is eigenlijk gewoon uitproberen welk resultaat vind je leuk. Ik vond de afdrukken die je krijgt als je papier op elkaar legt erg leuk. Ik zie er vanalles in als ik de papiertjes los trek.
Dit zijn toch net viooltjes of niet?
Deze bloemen moet ik de naam nog bedenken, maar dat het bloemen zijn is voor mij duidelijk.


En dit is het resultaat van een middagje lekker kliederen.


 Alles moet nu goed drogen, dus je ziet eigenlijk nog niet veel. Het resultaat vd alchohol inkt is pas na een lange droogtijd goed zichtbaar. En omdat ik verschillende soorten gekleurd papier heb gepakt, sowieso spannend te zien wat er morgen uitkomt. Dus... wordt vervolgd.
****
It was a long time ago that I could craft in my conservatory. But today I had lost off fun crafting and trying. I wanted to try the technique of Andy Skinner, the alcoholwater technique. And I wanted to paint with my magic paint. So here you see the results. The alcohol water technique, was clearly important witch container  you use to put the water in. You have to choice  shallow container. Because you put the paper below the water surface. They now have to dry, tomorrow I can see what they become. And the magic paint, Love it, I made some “flowers”. So this is the result of an afternoon crafting. Next time more to see. 
***
Endlich konnte ich mal wieder in mein Wintergarten basteln, oder besser gesagt, Unordnung machen. ☺Ich wollte der Technik von Andy Skinner, die Alkohol tinte Technik ausprobieren. Und natürlich mit meine Zauber Farbe spielen. Bei der Technik von Andy liegt es an der größe von dein Behälter ob es gelingt. Ein untiefe Behälter, macht der Trick. Das Papier wird nämlich unter der Wasseroberfläche geschoben. Ich habe aber zu wenig verschiedene Farbsorten also muss mehr her... ☺
Und die Zauber Farbe ist einfach toll. Ich habe verschiedene Blumen versucht zu machen. Jetzt muss alles aber gut trocknen. Denn erst morgen sieht man das Resultat gut, also.. bis zum nächste mal. 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...