vrijdag 12 augustus 2011

Krimpie dinky

Na het lezen van dit logje bij 'Deze is ook leuk', viel me in, ik heb ook nog massa's krimpfolie liggen. Het wordt  eens tijd om dit uit te proberen.
Ik kom er snel achter dat er verschillende soorten krimpfolies zijn die  verschillende eindresultaten brengen.  Bij dit papier waar een ruwe kant aan zit, komt bij het gebruik van een  schriftstempel de tekst in spiegelbeeld. 


Tenzij ik de ruwe kant als voorkant wil gebruiken, dat vind ik wel jammer. En hoe ik  dit papier vooraf  inkleur is me ook een raadsel? Ik heb verschillende soorten inkt gebruikt maar dat was allemaal geen succes. Wie kan me daar bij helpen? Alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat bij de matte versie,  ik zonder kleuring het  best aardig vind uitzien. Bij 2de poging  gebruikte ik een  doorzichtige folie,  waar voor mij geen voor of achterkant te herkennen was. Die heb ik met alcohol ingekleurd en daarna gestempeld. 


Deze nemen bij het föhnen exact de vorm aan die ik vooraf gesneden had. Bij de bovenste folie  werd tijdens het föhnen het vooraf uitgestanste rondje,  een ovaaltje. Niet dat het erg is, maar als ik een rondje wil is het ook leuk als ik een rondje krijg, niet waar?
Bij de doorzichtige  versie merk ik al snel, niet te veel inkt erop anders zie je bijna de stempel niet meer. Dus daar moet ik nog wat oefenen met de kleuren. Maar ik vind dit resultaat wel erg leuk! En omdat ik de smaak te pakken heb, op naar de volgende lading. Ik ben al zo lang op zoek naar kleine labeltjes met mijn "blognaam" om bij mijn dozen te gebruiken en zie hier......



Stempels met mijn blognaam heb ik genoeg, heb bij eentje zelfs de rand er vanaf 'gezaagd' want die heb ik nooit mooi gevonden. 


Voor het 'handmade by', heb ik een deel vd stempel die we gratis kregen op de AS gebruikt. 
En hier benee zie je de winnaars. 
Gewoon doorzichtig gelaten, past bij alle kleuren en je kunt zelfs de letters nog lezen. Die met de matte achterkant, daarop vervloeien de letters, dus onbruikbaar voor mij in deze vorm. 
Ik ben nog aan het zoeken hoe ik ze ga gebruiken/ versieren, maar dit is het begin. Er zullen vast nog vele ideeën opborrelen bij het verder uitproberen. ☺ 




Voor nu, ik ben helemaal tevree!!
***

After reading this entrance at “this is also fun” it occurred to me that I also have this kind of paper lying at my place for quit some time. It is time to try this for myself. I had two kinds off papers, one clear one and one with a matt back. I started with the matt one.  At  this paper  you have to stamp on the matt siden. But  using a stamp with some text on it, you get the text in mirror side. Unless I want to use the rough side as front, which I don’t like. And how you colouring this paper is a mystery to me? I have several kinds of ink but it was all unsuccessful. Who knows and can help me? Although I honestly have to say that the matte version, with no colours look like quite well. A second attempt I made with a transparent paper  with no front or back for me to recognize. That I coloured with alcohol ink and then stamped. These become (shrinking) exactly the form  I had previously cut out. The rough  paper,  the round ones become oval. This looks also nice, but if I choose  a circle I want to get a circle, don’t you agree?
In the transparent version, I found out that I mustn’t use much (alcohol ink)  ink, otherwise you'll see nearly the stamp anymore, so I must take it easy with the colours. 
But I find this result very nice! And because I have fun doing this,  on to the next ones. I've been looking for so long to make small labels with my "blog name" on it, for my boxes and look  .....  I made a few. Stamps with my blog name I have enough, I even cut  the edges from the big one because I've never liked those. And at the last photo are the winners. I left  them transparent, fits at all colours and you can still even read the letters. The one with the rough back, there liquefaction the letters, so useless for me in this form. For the "hand made by”, I used a part  free the stamp we’ve  got at the AS event.  So I’m completely glad about the results, what are you thinking? 
***
Nachdem ich dieser Beitrag gelesen hatte von "Dieser macht auch spass", viel mir ein, ich habe doch auch irgendwo diese Papier liegen? Also wird es Zeit mal damit zu "spielen". Ich habe 2 verschiedene Sorten von diese Schrumpffolie, ein klares und einen mit ein undurchsichtige Hintergrund. Damit habe ich angefangen. Es viel mir auf das wenn man ein stempel mit text verwendet der schrift nicht gut sichtbar ist, das finde ich schade. Wie ich dieses material einfärbt muss ist mir auch ein Rätsel, weis jemanden dies??Das zweite Papier, das klare, machte schon mehr Spass. Ich habe es erst mit Alkohol Tinte eingefärbt und dann stempel rauf gemacht. Ein wenig zu dunkel geworden, aber trotzdem sehr geeignet. Und weil es so viel Spass machte wollte ich noch mehr. Ich wollte nämlich meine eigene Labels machen. Stoff Labels habe ich genug... im schrank liegen, nicht mein Ding. Aber für meine Schachteln suche ich schon lange nach ein Plastik Label oder so etwas, und das kann ich ja hier mit. Stempel mit mein namen habe ich genug, also, ran an die Arbeit. Und sieht das ist das Resultat
Und ihr sieht auf das letzte Foto die Gewinner. Ich habe sie klar gelassen weil das zu jeden ton passt, also super. Ich bin zufrieden, was denkt ihr? 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...