zaterdag 6 augustus 2011

Encaustic and challenge


Ik had al eerder geschreven over de techniek om  wasco's te raspen op papier en daar overheen te strijken. (Zoals hier). Toen ik op internet naar meer informatie hierover wilde zoeken, kwam ik al snel bij encaustic uit. Je werkt met gekleurde bijenwas die je smelt door ze op een strijkijzertje te smeren en daarna direct op glanzend papier 'strijkt' met het  ijzertje. 


Je krijgt leuke effecten. Dus nadat ik deze 'wasco's' gekocht had kon ik zelf aan de slag. De zgn "landschap" taferelen, vind ik niet interessant en maak ik dan ook niet. Ik neig weer naar het abstracte, de kleuren laten spelen. En een middagje uitproberen brengt dit als resultaat. 




En omdat het materiaal zo kleurrijk is ( de 2de  foto boven laat bijna alles in een kleur zien maar dat is het niet in echt hoor), heb ik deze kaart gemaakt voor de challenge augustus, van Bianca's  each Card is unique,   een kleurrijke zomergroet.

Ik ben nog maar een beginneling met dit materiaal, maar het is erg leuk om te doen en de mogelijkheden zijn eindeloos dus..... I'll be back for more....!
****



I  had already written about the techniques to use rasped crayons on paper and ironing it, (look here) When I wanted to search for more on the net I found this techniques, encaustic. Here you work with coloured beeswax witch you melt trough writing on a iron and put quickly the iron on glossy paper. You get some interest effects. So after buying me some crayons I could try it myself. On the internet you see much off these so called landscape scenes. I do not like this making myself. I love to play with the colours, going abstract. So an afternoon playing gives these results. The last picture is my entrance for the challenge from Each card is Unique. A colourfull summer greet.
I’m only a beginner, but it is fun to do and the possibilities are endless, soo….. I’ll be back for more!!
***
Ich habe schon mal erzählt von meine wasch-kreide arbeiten, so wie hier. Ich wollte nun aufs Netz mehr Informationen bekommen und fand dabei das hier. Encaustic. Da wird "gemalht' mit Bienen wachskreide, und ein kleines Bügeleisen. Das wollte ich auch ausprobieren und habe mir dieses material dann auch gekauft. Aufs Netz findet man oft Gemälde mit Landschaften, das mag ich aber nicht. Ich will mit Farben und Abstract arbeiten, und ein nachmittag 'spielen'gibt dies hier als Erfolg. Das letzte Foto zeigt mein Beitrag für den Herausforderung bei Each card is unique. ein frofarbliche Sommergruss. 
Ich bin erst ein Anfänger was das hier angeht, aber es macht spass und man kann soviel damit. Also ich werde bestimmt noch mehr zeigen. 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...