donderdag 26 mei 2011

Achtergrond met wasco's / background with crayons

In het tijdschrift  van Craft Stamper,   zag ik een achtergrond van wasco en strijkijzer gemaakt en natuurlijk wil deze testkees (lees miep) dat ook uitproberen. En zoals zo vaak lukt natuurlijk niet alles zoals  in de tijdschriften beschreven staat. Maar gewoon stug doorgaan levert leuk werk op. Ik had bij de action (wordt het niet eens tijd voor aandelen daar?) goedkope wasco's met een daarbijbehorend tekenpapier gekocht. En juist dat papier levert mooie resultaten. De getekende versie, dus gewoon flink kleuren met wasco's,  levert niet het gewenste effect op. 


Daarna  dan maar de wasco's 'raspen' boven op het werk en opnieuw strijken. En je krijgt een  prachtige achtegrond. 


Als je van felle kleuren  houdt zoals ik, een heerlijk materiaal om mee te werken. Ik heb op mijn wasco besmeerd blad een schoon blad gelegd en daarop oven papier en toen gestreken.


Doordat het  goedkope wasco papier goed absorbeert, krijg je dus ook op dat boven papier een mooie achtergrond. Iets minder fel, maar mooi om mee te matten bijv. 
Mijn bloemetjes zoals ik ze eerder zag bij Penny en Jolette, kwamen eindelijk van pas en dit is het resultaat. 
Ik heb nog lang getwijfeld, moet er nog ergens een tekst stempel of zo op? Maar op het wasco 'plakt' de stempelinkt niet meer dus dat was geen optie. En eigenlijk vind ik hem wel druk genoeg, dus liever geen label meer of zo. Ik heb nog gedacht aan woorden uitknippen uit een oud boek ofzo?? Maar  nee, ik laat het zo!! Klaar dus ☺. 
****
In a magzine from Craft Stamper  I saw a background made with crayons and ironing. So, this ‘testing lady’ wants to try this too.  And as so often, the way the explain it in the magazines that doesn’t work quit the same way. But just  pursue and you’ll get beautiful backgrounds.  I had bought in a store, cheap crayons including a drawing block.  And just that paper delivers beautiful results. When I just the crayons just drawing, it didn’t work like I want, but when I rasp the crayons on top of my work and again ironing,  you get a stunning background. If you like bright colors like me, this is a wonderful material to work with. On my paper full with crayons I put a clean paper and than  the greaseproof  paper  and than ironing. The cheap crayons paper absorbs well, so you also get another nice background. Slightly less bright, but nice to mesh with the other one. My  flowers, I saw them earlier at Penny and Jolette, finally came in handy and this is the result. I have quite a while thought abut the lay-out. Shall I leave it this way or put somewhere some words or so on? But the Stamping ink doesn’t stick on the crayons so,  no longer an option. And actually I find him busy enough, so I prefer no label or something more. I've thought about cutting out words from an old book or something? But this is what it is to be. 
****
In ein Magazin von Craft Stamper sah ich ein Hintergrund mit Wachsmalstiften und ein Bügeleisen gemacht, und natürlich wollte ich das mal ausprobieren. Und wie so oft klappt nicht alles so, wie in den Zeitschriften beschrieben. Aber einfach weiter machen, und es klappt irgend wann mal. Ich hatte günstige Wachsmalstiften gekauft mit ein dazu gehörendes Zeichen Block. Und gerade das Papier sorgt für brillante Ergebnisse. In das Zeitschrift stand  das man nur einfach zeignen kann und dann bügeln, aber das gab  nicht den gewünschten Effekt. Wie ich dann die Wachsmalstiften geraspelt habe oben auf der Arbeit und wieder gebügelt, bekamm ich eine super Hintergrund. Wenn man wie ich helle Farben liebt, ein tolles Material um mit zu arbeiten. Ich habe auf meinem Wachsmalstift verschmiertes Papier, ein sauberes Blatt gelegt, und dann Ofen Papier und dann gebügelt. Da die billigen Wachsmalstiften Papier gut absorbieren, bekommt mann auch noch von  das  "oben" Papier einen schönen Hintergrund. Etwas weniger hell, aber schön zum Beispiel  als Matching Papier. Meine Blumen, wie ich sie auch schon sah bei Penny und Jolette, kamen  schließlich gut auf diese Karte zu recht. Und ihr sieht das Ergebnis. Ich habe eine Weile nach gedacht, muss da noch was drauf? Aber auf die Buntstifte "klebt" der Stempel Tinte nicht, also das ist keine Option. Und eigentlich finde ich sie so voll genug. Das ist er jetzt und so bleibt er auch.  
Ps, ich habe schon wieder dieser Sch..   weis Balken durch den text. Kann mir einer erklären wie das weg geht?? Grrrrrrrrr
Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...