woensdag 27 april 2011

Bubble painting




Niks nieuws onder de zon hoor, je vindt genoeg informatie op het web hierover. Maar ik wil testen hoe en wat, en dan  moet ik natuurlijk wel alles uitproberen om te weten, wat geeft het beste resultaat. Ik heb overal dezelfde kleuren gebruikt zodat je het verschil goed ziet. Alleen bij de ecoline gebruikte ik  paars als donkere kleur erover heen. Ik heb nl geen zwart. 
Dus hier op een rijtje gezet, men neme:
benodigheden, vergeet niet de keukenrol.... had ik natuurlijk wel gedaan ☺


1ste poging: goedkope waterverf op fotopapier (links)  en op aquarel papier (rechts). 

2de poging: ecoline op fotopapier (links) en op aquarel papier (rechts). 


3de poging: goedkope acrylverf, op fotopapier (rechts)en aquarel papier (links). 




Dat laatste werd dus 10 x niks, op aquarel tenminste nog een beetje, maar dan nog. 

Maar omdat ik de ecoline menging nog had staan (hier wordt immers niks weggegooid) die er dan nog maar even over heen gedaan. Rechts foto papier, links aquarel papier. 



Het ziet echt uit alsof de schuim er nog op zit, zo grappig effect, heel erg leuk om te doen. 
Nog een tip, op het web in de filmpjes, steken ze het rietje in een bakje en blazen. Je krijgt grote bellen. Ik vind kleinere bellen veel interessanter. Dus het rietje in een draaiende beweging rond bewegen in je bakje en je krijgt veel verschillende groottes van bubbels. Veel leuker. 
Conclussie: ecoline op fotopapier geeft het beste resultaat. Het aquarel papier zuigt teveel water op, daardoor komen de blasen niet zo mooi over. Op foto papier, komen ze precies in beeld, Mooi dus. 

En omdat ik  toch een beetje zuinig wilde omgaan met de toch wat duurdere ecoline, gebruikte ik een 1 ml. spuitje. Ik heb ze hier op voorraad liggen (auw) maar je kunt deze zo in de apotheek krijgen, kost niet veel. 


Zo, nu nog kaarten hiervan maken ☺


***
Nothing new under the sun at all, you find enough information about bubble painting  on the web. But I want to test how and what, and then of course I’ll  try out everything to find out  what gives the best results. I used always  the same colour,  so you can see the differences well. Only at the ecoline ink I used purple as dark colour, I have no black.
So at the first photo you see the supplies, do not forget the towel .... I forgotten mine 
1st attempt: cheap watercolour on photo paper (left) and watercolour  paper (right).

2nd attempt: ink on photo paper (left) and watercolour paper (right).
3rd attempt: cheap acrylic on photo paper (left) and watercolour paper (right).
This didn’t gave a good result, on the photo paper totally nothing, in the  watercolour a little bit.
But because I still had the ecoline ink on my table, (here nothing is throwing  away) I ‘bubbled’  it in the ink again. Right photo paper, watercolour paper left.
One tip,  on the Web in the movies, they stab the straw into a bowl and blow. You get than big bubbles. I find it much more interesting to get  smaller bubbles. So move the straw in a circular motion  around in your bowl while blowing, and you get many different sizes of bubbles. Much nicer I think. 
Conclusion: ecoline ink on photo paper gives the best results.
And because I want to handle carefully the somewhat expensive ecoline ink, I used a small syringe. I have them in stock here (ouch) but you can find them at  the chemist, doesn’t cost much.

So, now I have to make cards of them. ☺

***
Nichts Neues unter der Sonne, es ist genug Information auf das Internet über diese Sache zu finden.  Aber ich will testen, wie und was, und was die besten Ergebnisse liefert , also muss ich es einfach probieren. Ich habe alle die gleichen Farben benutzt, so dass ihr den Unterschied gut sehen könnt. Nur die ecoline Tinte habe ich lila als dunkel genommen. Ich habe nämlich kein schwarz.
Also auf das erste Foto sieht ihr die Materialien. 
Vergisst das Kuchentuch nicht .... hatte ich natürlich vergessen 
1. Versuch: günstiges Aquarell Tinte auf Foto Papier (links) und auf  Aquarell Papier (rechts).
2. Versuch: Ecoline auf  Foto Papier (links) und Aquarell Papier (rechts).
3. Versuch: billige Acryl Farbe  auf Foto Papier (links) und Aquarellpapier (rechts).
Das wurde 10x nichts,auf das  Aquarell Papier sieht man noch wenigstens was,  aber trotzdem, nee, nicht gut. 
Aber da ich noch meine ecoline Farbemischung (hier wird nichts weggeworfen) stehen hatte, habe ich es noch mal da rein getauft.  Rechts  Fotopapier, links das Aquarellpapier.
 Ein Tipp auf das Internet in den Filmen, stechen die das Strohhalm  in eine Schüssel  und  blasen. Damit bekommt man große Blasen.  Ich finde aber viel interessanter kleinere Blasen. Also das Stroh in einer kreisförmigen Bewegung in der  Schüssel bewegen. Und  so bekommt man viele verschiedene Größen von Blasen. Viel schöner. 
Zusammenfassend: Ecoline Tinte auf Foto Papier gibt das  beste Ergebnis.
Und weil ich ein wenig sorgsam mit den etwas teure Tinte arbeite wolltehabe ich eine kleine Spritze benutzt. Ich habe sie in Lager hier (autsch), aber man kann sie so bekommen in der Apotheke, kostet nicht viel
So jetzt noch Karten raus basteln.


Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...