maandag 14 maart 2011

En nog een / another one

Hier komt er nog eentje.... en nog een en ... 
Het gaat snel met het papier en snel met de kaarten want alles is zo weg. 
Dus... moet het zonnetje snel weer gaan schijnen zodat ik weer een nieuwe voorraad papier kan inschilderen. 
Buiten dat ik met voornamelijk dezelfde tinten op een papier heb gewerkt heb ik ook een paar papieren met  afwijkende kleuren bewerkt. Vroeger heb ik veel zijdeschilderen gedaan, niet binnen de lijntjes maar wild werken met dezelfde techniek als bij deze papieren. En nav wat je dan na het drogen zag maakte ik er een beeld van. Deze kaarten zijn op dezelfde wijze gemaakt. Ik vond dit altijd erg leuk om te doen. Moet ik toch echt weer vaker gaan doen, maar dan met papier, zoals nu. ☺ Met stempels heb ik er een geheel van gemaakt. 



Deze was meer een proef, met verschillende kleuren embossing poeder werken. Niet helemaal tevree, maar dat is niet erg. Je moet alles uitproberen om te testen of het werkt of niet.. toch?
 Bij de rode gebruikte ik een stempel van Tim Holtz, die ik kreeg op mijn verjaardag. Ik vind deze stempel echt geweldig. 
Deze maakte ik door het papier met gesso te bewerken en gebruik van verschillende stempels en embossing poeder. 
En dit was  voorlopig de laatste, ik moet ook nog andere dingen doen dan alleen maar kaarten maken..... alhoewel ik toe moet geven.... tis toch zo leuk ☺
Nu eerst nodig mijn kamer eens opruimen. Want het is me daar een rommeltje. ☺ Dus.... byeeeee.
***
And another Card made with the hand painted paper. I don't have much in store any more. 
So I hope that the sun is coming back soon, so I can paint again in the conservatory. 
These cards I made with the same technique I used in the past with my silk paintings.  
I always painted free loose with hand, and when the silk was dry, than I looked what I saw and made something out off it. So, this I did also with my cards. I used stamps to make some off an image. I do like this technique, silk painting that I don't make any more, but now I can do this with paper. ☺
The inchies  card I wanted to try different kinds off embossing powders. Not quit what I had in mind, but you have to try everything to know if it works, isn’t? 
And the red card I used the beautifull stamp from Tim Holz, withch I 've got for my BD. ☺ Love it. 
The last card I put  gesso on the paper and add some stamps and embossing powder on it. 
So, now I've to do something else, my room is a mess, I have to clean up..... now cards for now. ☺ See you  next time. 


****
Es geht schnell mit dem selbst gefärbte Papier, ich habe nicht viel mehr. 
Also hoffe ich das die Sonne  schnell wieder zuruck kommt so das ich wieder aufs neue Papier malen kann im Wintergarten. ☺
Die erste 2 Karte habe ich gemacht nach eine art von Seide mahlen, wie ich es früher immer machte. Frei aus der Hand, mit viel Wasser und die Tinte einfach 'laufen' lassen. Nachher wenn die Seide trocken war, dann erst bearbeitete ich es so das da 'etwas' drin zu sehen war. ☺ 
Auf die 3te Karte wollte ich verschiedenes embossing Puder ausprobieren. Nicht ganz geworden wie ich es gedacht hatte, aber man muss erstmal Dingen machen um zu wissen ob sie wirken oder nicht. Nicht war?
Auf die rote Karte benutzte ich ein Stempel von Tim Holtz, der ich zum GT bekommen hatte, ich liebe diesen Stempel. 
Und auf die Letzte Karte, habe ich gesso darauf getan und mit Stempeln und embossing puder bearbeitet. 
So, jetzt muss ich auch mahl wieder was anderes dann Karten machen, mein Zimmer ist ein durcheinander, als ob eine Bombe explodiert ist. ☺ Also..... brav sein und mahl sauber machen. Tschüß. 

Groetjes van Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...