maandag 1 november 2010

Resist with embossing .

Ik werk zo graag met deze stempel van Acapella (hij is jammer genoeg niet meer te krijgen)  dat ik hem maar gelijk hier in drievoud laat zien. 
Deze maakte ik met gesso. 
Ik vind het een leuk effect als de gesso doorloopt, dus naast de stempel nog verder gaat. 
Deze met een strijk techniek die ik bij Stamping Matilda zag. 
Omdat ik niet goed  snapte hoe dat ging, legde Godelieve me dit heel duidelijk  uit. Dankjewel Godelieve. 
En omdat je bij de strijk methode een spiegelbeeld op je strijkblad overhoudt, daar ook maar gelijk een kaartje van gemaakt. Bij alle kaarten maakte ik de achtergronden met distress inkt, verschillende technieken. 


Because I love this stamp from Acapella (sadley no longer aviable) so much I show you this time 3 cards made with this stamp. 
The first one I uses gesso on my card. I like that gesso is strechting along the stamp.
The blue one I made with resist embossing, but I ironed the embossing off the card. I saw this technique at Stamping Matilda. Godelieve was so kind explaning to me this technique. 
And because you become a mirror image after ironing I made an other one. The backgrounds I made with several distress inkt technique. 
                                                                     *******


Weil ich dieser Stempel von Acapella (leider gibt es ihm nicht mehr) so liebe, gleich 3 Karten mit ihr gemacht. 
Bei den erste habe ich Gesso benutzt. Ich mag es sehr wenn das Gesso neben der Abdruck weiter lauft. 
Bei den Blauen habe ich die resist mit embossing Technik benutzt denn ich bei stamping Matilda gesehen habe. Da wird das embossing Puder nachher weg gebügelt. Und weil mir da einiges nicht klar war,  war Godelieve so nett mir das zu erklären. Danke Godelieve. 
Und weil bei diese Technik ein Spiegelbild entsteht, konnte ich Nummer 3 auch noch machen. Alle Hintergrunden habe ich mit verschiedene Distress Tinte Techniken gemacht.  
                                                    
                                                        Best wishes from Janine.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...