zaterdag 27 november 2010

Butterfly

Ik had een paar mooie krantenknipsels uitgeknipt en wilde weer eens met transfers werken. Ik was vergeten dat ik geen 'correspondentiekaarten' daarvoor moest gebruiken, want daarbij wrijf je ook de papier laag weg. ( dat vergeet ik nu dus niet meer). 


Jammer dus want ik had grote plannen met mijn krantenknipsels. Bij eentje, de blauwe vlinder, was ik zo dom om niet het spiegelbeeld maar de achterkant op de acrylverf te plakken. Daardoor was die image echter wel gered, want daar hoefde ik dus niet het toplaagje te verwijderen. Maar je ziet wel de woorden van de achterkant doorschemeren. Weggooien kun je altijd nog, dus geprobeerd er toch nog iets van te maken en dit is het resultaat. 


De vlinder heb ik met Glossy accent bewerkt, daardoor komt die een beetje naar voren. De randen van het papier dat ik gebruikte om te matten heb ik met embossing poeder bewerkt. Helemaal tevreden ben ik niet, maar helemaal ontevreden ook niet.... hij kan er wel mee door... denk ik? Nu kijken of ik toch nog wat van die 'mislukte' exemplaren kan maken. Zo snel geef ik niet op. 
                                                                      ****
I found a few nice newspaper pictures and wanted to use them for my transfer technique but I forgot that they don't go well on "correspondence cards" paper. At these cards you also rub of the top layer off this paper. ( I don't forget that anymore). To bad, I had big planes withe my prints. One picture, the butterfly, I put on the wrong way, you have to put top down, I put the back down, so I didn't had to rub that one. But you can see a bit the words at the back side. I can still throw it away,  but first I  tryed making something out off it. And this is what it became. The butterfly I put some glossy accent on it. And I put some embossing powder on the edges of my layers. I'm not totaly disapointed, but  also not entirely satisfeid . I think it is 'so so'. Now I want to look if I can use the failed ones. I don't give up that easely. 
                                                                    ***********
Ich hatte ein paar nette Zeitungsausschnitten gefunden und wollte mal wieder meine Transfer Technik aus probieren. Ich hatte aber vergessen das ich dafür nicht die 'Korrespondent karten' gebrauchen kann, den da kommt auch der Top von das Papier mit runter beim reiben ( das vergesse ich jetzt bestimmt nicht mehr). 
Schade, ich hatte grosse Plänen für diese Ausschnitten. Eine konnte ich aber ein wenig retten den der hatte ich falsch rum aufs Papier geklebt. Top nach oben, und das muss Top runter aufs Papier. Darum brauchte ich den nicht ab zu reiben. Aber man sieht die Zeilen von der andere Seite ein wenig durch das Papier. Wegwerfen kann ich immer noch, also erst mal versuchen ob ich noch etwas raus machen kann? Und das hier ist es geworden. Der Schmetterling habe ich noch mit 'glossy accent' bearbeitet, dadurch glänzt der etwas. Die Randen von das unterliegende Papier habe ich bearbeitet mit embossing Puder. Ganz zufrieden bin ich nicht, aber auch nicht unzufrieden, es geht gerade 'so so'. Und jetzt noch versuchen ob ich die andere teile auch noch retten kann? 

                                                       Best wishes from Janine.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...