woensdag 10 november 2010

Allemaal Hartjes / all about Hearts

Helga liet een tijdje geleden op haar blog een aantal foto's zien van een expositie waar ze geweest was, waaronder deze foto van een krans vol met hartjes. 


In mijn kommentaar schreef ik dat ik helemaal 'verliefd' was op deze krans maar ook .... "dat kunnen we zelf toch ook maken?" En dat was niet tegen dovemansoren gezegd want haar antwoord terug was "oke, jij maakt 5 vilten hartjes voor mij en ik 5 genaaide hartjes voor jou". Helga is een zeer getalenteerde textiel kunstenaar dus daar hoefde ik ook niet lang over na te denken. 5 hartjes van vilt, voor mij een leuke uitdaging. En omdat de hartjes op een krans genaaid worden hoeven er geen linten aan. 


Op eentje na dan, daarvan vond ik het jammer wanneer die op de krans zou zitten, want de achterkant is nl net zo mooi als de voorkant. Dus dat werd een hangend hart. Bij die heb ik een glazen steen mee gevilt en later een kleine opening gemaakt waardoor je de steen ziet zitten, zowel voor als achter. Ik vind dit toch zo leuk om te doen. En wie goed kijkt kan op de 4de foto de weerspiegeling van de camera zien. :)) 


Bij dit tilda hart vilte ik een parelmoer knoop mee, je ziet een zelfde knoop er naast liggen. 


Zo, mijn post is weg, nu maar wachten op de beslist mooie hartjes van Helga. Wordt vervolgd. 
                                                                      ******
Helga showed on her blog a while ago a photo from a wreath filled with hearts she saw at an exposition. I told here in a comment that I loved the heart but also that we surely could make that ourselves. Her response back was immediately:  "oke, you make 5 felted hearts for me and I  stitch 5 hearts for you". Helga is a very gifted 'stitches-lady', so I didn't need to think about that. Because the hearts are mend for a wreath they don't need a ribbon.... except for one.  That one I liked very much ( photo 3) and was on the back as good as the front. So that one got a ribbon, so she can hang it somewhere.  I felted a glass beads into the heart, later on I cut a little whole, and you can see the bead again. If you look very carefuly you can see on photo 4 the reflection off my camera. At the Tilda heart (photo 5)  I felted  also a pearl bead into the heart. 
My post is already gone, now I'll  wait for here beautiful hearts to come. So untill next time. 
*******
Helga zeigte ein weile her auf ihr Blog ein Foto von einem Kranz voll mit Herzen. Ich schrieb in mein Kommentar das ich das Herz liebte aber auch... "das können wir doch auch?" Sie antwortete gleich, "prima du machst 5 Filz Herzen für mich und ich mache 5 gestickte Herzen für dich". Helga ist ein sehr talentierte Stickerin also brauchte ich da nicht lange drüber nach zu denken. Weil alle Herzen auf dem Kranz genäht werden, brauchen da keine Schleife dran bis auf eine..... Das fand ich zu schade weil Hinter genau so gut aus sieht wie Vorne. Also bekam der eine Schleife so das Helga das irgendwo aufhängen kann. (Foto 3 + 4) Bei dieser habe ich Glas Perlen mit gefilzt und später ein kleines Loch gemacht, dadurch sieht man die Perle wieder. Und wer ganz gut hin guckt kann auch noch die  Spiegelung von meine Kamera sehen. :)
Foto 5, das Tilda Herz habe ich eine Muschel Knopf mit rein gefilzt, sieht auch super aus. Ich mag diese Art von kleine Details. 
Meine Post ist schon weg, jetzt warten auf Helgas bestimmt wunderschöne Post. Also es geht bald  weiter hier... 
                                           
                                                 Best wishes from Janine.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...