zaterdag 30 oktober 2010

over hartjes en kralen / about hearts and beats

Dinsdagmorgen is mijn viltmorgen, dan ga ik naar de open wolwerkplaats van Moeder aarde. Dan is daar geen  normale cursus maar  er komen dames die ieder voor zich werken. Ik wil veel leren dus zoek ik iedere week een andere techniek uit. En vele dinsdagen zullen nog komen want de vilt wereld is veelzijdig. Soms maak ik iets groters soms iets heel  kleins zoals deze week. 1 zielige ronde kraal. ;) Ik dacht dat het wel weer zo'n 'vreemde' techniek zou worden met stokjes en zo, maar tis gewoon als woensdag, gehaktdag!!! Balletjes draaien!!! Zo easy.




















Ik maakte ook een hartje geheel gevuld met  'vorm' wol. 
Om de wol heb ik nog een hankie ( daardoor krijgt het geheel een hele aparte kleuring)   gedaan en later toen alles droog was, kleine roosjes erop geborduurd. Ook heel easy dit, tis gewoon boetseren. Mission dus geslaagd, weer een techniek erbij geleerd. Op naar de volgende uitdaging.

Tuesdays is my felt moring, I go to the open felt shop at Mother Earth. It is not an normaly course,  every one works at his own project. I want to learn as much as possible techniques, so every time I make something else.  This week I worked at something very small. A round bead and a little heart. I thought it would be something like the last time I made beads, with sticks and so. But is is very easy, just like making meatloaf. Spin balls, that's it.
I covered the heart at last with a hanky, and later when it was dry, I  stiched some roses on it. This was also a very easy technique. It is like modeling, nothing else. So mission completed and on to the  next challenge.

Dienstagmorgen ist mein Filz morgen. Ich gehe dann immer zur den "offenen Woll platz" von "Mutter Erde". Es ist kein normaler  Kurs, jeder arbeitet da für sich. Ich will viel lernen, also suche ich  immer neue Techniken aus. Manchmal mache ich was Großes und ein anderes mahl was kleines. Wie dieser Dienstag, ich wollte runde Perlen machen, und dachte das es wieder so etwas war wie das voriges mahl wie ich Perlen machte, mit Stocken und so. Aber es war ganz einfach, einfach  Hack Bällchen machen, nur rollen in die Händen und fertig. Für solche Perlen nimmt man das form Filz, und es geht so einfach. Ich habe  auch noch ein Tilda Herz gemacht, und das war genau so einfach, auf genau die gleiche weise. Es ist  wie das kneten  eines Modell. Als alles fertig  war habe ich noch ein Hankie drum gedreht und als das Herz trocken war, kleine Rosen darauf gestickt. Also wieder etwas gelernt, und auf nach die nächste Herausforderung. 
                                                  
                                                                     Best wishes from Janine.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...